FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Fot. Materiały prasowe InPost
Fot. Materiały prasowe InPost

InPost ma już 13 000 Paczkomatów®. Najnowszy jest zasilany energią słoneczną

8 lipca 2021

Sieć Paczkomatów® InPost liczy już 13.000 lokalizacji i dwukrotnie przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej. Maszyna nr 13.000 została uruchomiona w Sopocie i jest autonomiczna – posiada panele fotowoltaiczne i działa w oparciu o zasilanie słoneczne. Nowoczesne urządzenie zostało zainstalowane w ramach programu „Green city”, którego zadaniem jest rozwój ekologicznych i przyjaznych mieszkańcom miast usług.

PROGRAM „GREEN CITY”

InPost jako pierwsza firma w Polsce startuje z Paczkomatami® zasilanymi prawdziwie zieloną energią. W ramach realizowanego program „Green City” operator nawiązał współpracę z miastem Łódź, Kraków, Kielce, Wałbrzych i Zieloną Górą. InPost zapowiada, że do końca roku program obejmie kilkadziesiąt aglomeracji w Polsce. Inicjatywa wspiera rozwój polskich miast zgodnie z ideą „smart city” – przez oferowanie mieszkańcom nowoczesnych usług, rozwój optymalnej i ekologicznej sieci Paczkomatów® oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu.

Program „Green City” przewiduje również rozwój szeregu nowoczesnych usług dla mieszkańców, takich jak m.in. ładowarki elektryczne przy Paczkomatach® InPost, rozwój transportu przyjaznego środowisku, czy nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze. Dodatkowo, w miastach partnerskich InPost zamierza w pierwszej kolejności sukcesywnie wymieniać swoją flotę dostawczą na samochody elektryczne.

EKOLOGIA

Jak podaje InPost, Paczkomaty® są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych. Z analiz firmy wynika, że zamówienie przesyłki do paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75% w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta. Tylko w 2020 roku dostawy do Paczkomatów® ograniczyły emisję CO2 o ponad 180.000 ton. InPost przekonuje, że dalszy rozwój i optymalizacja sieci Paczkomatów® przyczyni się do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.

- Kalkulator śladu węglowego wskazuje, że gdyby tradycyjne dostawy kurierem do domu były zastąpione dostawą do Paczkomatu®, redukcja emisji CO2 sięgnęłaby nawet 75%. Dostarczenie paczki do maszyny InPost oznacza co najmniej 0,35 kg mniej emisji CO2 do atmosfery na każdą przesyłkę – czytamy  w komunikacie prasowym. Tym samym – jak zapewnia operator – InPost jest najbardziej neutralnym dla środowiska dostawcą usług logistycznych.

WZROST POPULARNOŚCI

Według raportu Gemius* Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy i wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie.

Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych rok do roku. Zainteresowanie dostawami przesyłek dla e-commerce rośnie skokowo, szybciej niż jakiekolwiek prognozy. Podobnie, jak wymagania konsumentów w tym zakresie – chcą odbierać paczki wygodnie, blisko i o dowolnej godzinie. Nie chcą się czuć ograniczani i nie chcą długo czekać na swoje zakupy - dodaje Rafał Brzoska, prezes InPost.

*Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2020, N=1544, marzec 2020.

Źródło: Materiały prasowe InPost

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.