FUNDACJA TERAZ POLSKA

InPost rozwija sieć Paczkomatów i wprowadza nowe usługi

Fot. InPost
czwartek, 21 maja 2020

InPost, laureat Godła „Teraz Polska”,  lider nowoczesnej logistyki w Polsce – postawił kolejne 24 Paczkomaty przy sklepach Lidl w Wielkiej Brytanii, rozbudowując tym samym swoją sieć, istniejącą już przy sklepach Morrisons, na dworcach kolejowych oraz na stacjach benzynowych BP i Esso.  Brytyjczycy doceniają automatyczny odbiór przesyłek 24/7 i chwalą usługi InPost przy sprzedaży online firm Boohoo, Holland&Barrett czy marek JD Group. Oprócz Wielkiej Brytanii urządzenia InPost funkcjonują u operatorów w takich krajach, jak: Austria, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Estonia, Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja, Słowenia, Islandia, Irlandia, Kolumbia, Brazylia, Australia i Włochy. 

- Nasza technologia paczkomatowa jest jedną z najlepszych na świecie – niewątpliwie jesteśmy w tym zakresie pionierem, zwłaszcza w implementacji technologii mobilnych. Dlatego zapotrzebowanie na nasze innowacyjne rozwiązania zaczyna rosnąć – także poza granicami Polski. Postawiliśmy kolejne 24 maszyny w UK – obserwujemy, że także na tym rynku jest duże zapotrzebowanie na nowoczesne i bezpieczne formy nadawania oraz odbierania paczek – informuje Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost . I dodaje: - Z naszych badań wynika, że dzisiaj Polacy odbierają swoje przesyłki po drodze z pracy czy sklepu i nie przeznaczają na tę czynność dodatkowego, cennego czasu, a także nie generują dodatkowych przejazdów samochodem. Paczkomaty InPost wspierają więc proekologiczne postawy i rozwiązują problem "ostatniej mili". Z całą pewnością taką wygodę, dostępność i ekologiczne podejście doceniają nasi klienci w Wielkiej Brytanii, lubiący zakupy w sklepach sieci Lidl. 

Systematycznie rośnie także zapotrzebowanie na usługi InPost w kraju, gdzie dostępnych jest już 6000 Paczkomatów  w wielu miejscach, np. przy sklepach Dino, Lidl, Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan, gdzie można spotkać także Lodówkomaty, zapewniające bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. 

Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących online chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach, które są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów – aż 80% badanych wybiera tę formę dostawy. Paczkomaty są drugą najczęściej wybieraną formą wysyłania towarów, zaraz po Poczcie Polskiej. Aż 79% badanych w ostatnich 3 miesiącach odbierało przesyłki w Paczkomatach, a niemal 1/3 respondentów także je tam nadawała.  

InPost wprowadził nową, bezpłatną usługę o nazwie Multiskrytka - kilka przesyłek do jednego odbiorcy będzie umieszczanych w jednej skrytce. Paczki w Multiskrytce identyfikowane są po numerze telefonu odbiorcy. Do odbioru paczek wystarczy tylko jeden kod, otrzymany SMS-em i emailem. Wkrótce powiadomienia pojawią się również w aplikacji mobilnej InPost Mobile. Maksymalna liczba paczek w Multiskrytce zależy wyłącznie od objętości dostępnej skrytki. 

InPost zaproponował także nową usługę „Podaj Dalej” przeznaczoną dla klientów biznesowych. Rozwiązanie wprowadza korzystne warunki cenowe dla przesyłek paczkomatowych, które zostały fizycznie nadane i odebrane w tej samej maszynie. Usługa jest skierowana do małego e-commerce, który działa lokalnie. Umieszczanie przesyłek w Paczkomacie w pobliżu firmy pozwoli na bezkontaktowy i bezpieczny odbiór przesyłek 24/7, co jest ważne w okresie pandemii. Również z tego względu InPost uruchomił nowatorskie rozwiązanie Go Mobile!, pozwalające na zarządzanie Paczkomatem i swoją paczką z poziomu aplikacji w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat, a także o numer do kuriera. 

Kolejną nową usługą jest „Paczka w Weekend”, umożliwiająca dostawy do Paczkomatów także w soboty i niedziele, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera) nastąpi w sobotę do godziny 13:00. 

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter
Czytaj także

ZAMÓW NEWSLETTER:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.