InPost rozwija sieć Paczkomatów i wprowadza nowe usługi
InPost, laureat Godła „Teraz Polska”, lider nowoczesnej logistyki w Polsce – postawił kolejne 24 Paczkomaty przy sklepach Lidl w Wielkiej Brytanii, rozbudowując tym samym swoją sieć, istniejącą już przy sklepach Morrisons, na dworcach kolejowych oraz na stacjach benzynowych BP i Esso. Brytyjczycy doceniają automatyczny odbiór przesyłek 24/7 i chwalą usługi InPost przy sprzedaży online firm Boohoo, Holland&Barrett czy marek JD Group. Oprócz Wielkiej Brytanii urządzenia InPost funkcjonują u operatorów w takich krajach, jak: Austria, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Estonia, Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja, Słowenia, Islandia, Irlandia, Kolumbia, Brazylia, Australia i Włochy.
- Nasza technologia paczkomatowa jest jedną z najlepszych na świecie – niewątpliwie jesteśmy w tym zakresie pionierem, zwłaszcza w implementacji technologii mobilnych. Dlatego zapotrzebowanie na nasze innowacyjne rozwiązania zaczyna rosnąć – także poza granicami Polski. Postawiliśmy kolejne 24 maszyny w UK – obserwujemy, że także na tym rynku jest duże zapotrzebowanie na nowoczesne i bezpieczne formy nadawania oraz odbierania paczek – informuje Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost . I dodaje: - Z naszych badań wynika, że dzisiaj Polacy odbierają swoje przesyłki po drodze z pracy czy sklepu i nie przeznaczają na tę czynność dodatkowego, cennego czasu, a także nie generują dodatkowych przejazdów samochodem. Paczkomaty InPost wspierają więc proekologiczne postawy i rozwiązują problem "ostatniej mili". Z całą pewnością taką wygodę, dostępność i ekologiczne podejście doceniają nasi klienci w Wielkiej Brytanii, lubiący zakupy w sklepach sieci Lidl.
Systematycznie rośnie także zapotrzebowanie na usługi InPost w kraju, gdzie dostępnych jest już 6000 Paczkomatów w wielu miejscach, np. przy sklepach Dino, Lidl, Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan, gdzie można spotkać także Lodówkomaty, zapewniające bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct.
Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących online chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach, które są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów – aż 80% badanych wybiera tę formę dostawy. Paczkomaty są drugą najczęściej wybieraną formą wysyłania towarów, zaraz po Poczcie Polskiej. Aż 79% badanych w ostatnich 3 miesiącach odbierało przesyłki w Paczkomatach, a niemal 1/3 respondentów także je tam nadawała.
InPost wprowadził nową, bezpłatną usługę o nazwie Multiskrytka - kilka przesyłek do jednego odbiorcy będzie umieszczanych w jednej skrytce. Paczki w Multiskrytce identyfikowane są po numerze telefonu odbiorcy. Do odbioru paczek wystarczy tylko jeden kod, otrzymany SMS-em i emailem. Wkrótce powiadomienia pojawią się również w aplikacji mobilnej InPost Mobile. Maksymalna liczba paczek w Multiskrytce zależy wyłącznie od objętości dostępnej skrytki.
InPost zaproponował także nową usługę „Podaj Dalej” przeznaczoną dla klientów biznesowych. Rozwiązanie wprowadza korzystne warunki cenowe dla przesyłek paczkomatowych, które zostały fizycznie nadane i odebrane w tej samej maszynie. Usługa jest skierowana do małego e-commerce, który działa lokalnie. Umieszczanie przesyłek w Paczkomacie w pobliżu firmy pozwoli na bezkontaktowy i bezpieczny odbiór przesyłek 24/7, co jest ważne w okresie pandemii. Również z tego względu InPost uruchomił nowatorskie rozwiązanie Go Mobile!, pozwalające na zarządzanie Paczkomatem i swoją paczką z poziomu aplikacji w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat, a także o numer do kuriera.
Kolejną nową usługą jest „Paczka w Weekend”, umożliwiająca dostawy do Paczkomatów także w soboty i niedziele, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera) nastąpi w sobotę do godziny 13:00.