FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Fot. Materiały prasowe InPost
Fot. Materiały prasowe InPost

InPost stawia Lodówkomaty we Wrocławiu

1 czerwca 2021

InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – uruchomi 20 nowych Lodówkomatów we Wrocławiu. To już trzecie miasto w Polsce, po Warszawie i Krakowie, gdzie łącznie jest dostępnych 50 takich urządzeń.  Lodówkomaty działają także przy sklepach Auchan w Piasecznie, Łomiankach i Auchan Jubilerska w Warszawie. Już przed wybuchem pandemii według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chciało odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost – obecnie zapotrzebowanie na Lodówkomaty jest jeszcze większe.

Lodówkomaty mają trzy strefy temperatury – stałą +16°C, chłodzenie +4°C i mrożenie -18°C. Otwory na ściankach skrytki zapewniają przepływ powietrza.

-Jesteśmy już po testach Lodówkomatów w Warszawie i Krakowie. Maszyny są doskonale dopracowane i spełniają wszystkie kryteria niezbędne do przechowywania żywności. Oznacza to, że jesteśmy w pełni gotowi na rozwijanie sieci takich maszyn w Polsce. W tym roku jednak skupimy się na skokowym wzroście liczby Paczkomatów® w Polsce i Europie – dlatego następne Lodówkomaty będą instalowane w przyszłym roku. To kolejny perspektywiczny obszar, w którym się rozwijamy – oprócz zwiększania zasięgu geograficznego. Pandemia potwierdziła, że zakupy spożywcze online – zwłaszcza w dużych miastach – są coraz bardziej pożądane przez konsumentów. Wygodny sposób odbioru i dostaw w naszych maszynach będzie dodatkowym atutem dla sieci handlowych oraz e-sprzedawców, zwłaszcza że potrafimy zapewnić wyśrubowane terminy dostawy. Jestem przekonany, że segment e-grocery będzie się rozwijał dynamicznie – niezależnie od pandemii, która uwolniła takie mechanizmy i wzmocniła dotychczasowe trendy podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Liczba Paczkomatów® w Polsce wynosi już 12.000 urządzeń. Są dostępne przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, Delikatesy Centrum a także w Centrach Handlowych Auchan, gdzie staną również Lodówkomaty, przeznaczone do odbioru żywności zamówionej przez Internet w Auchan Direct.Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku InPost uruchomił Paczkomaty® InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków, dzięki czemu właściciele nieruchomości zapewniają swoim mieszkańcom i najemcom najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów.

Według raportu Gemius Paczkomaty® wyprzedziły kurierów i są najczęściej wybieraną formą dostawy (61% kupujących w Internecie). Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników z 2019 roku. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost jest motywacją do zakupów w konkretnym sklepie internetowym –to wzrost o 7 punktów procentowych r/r.

InPost ma już ponad 6,5 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile. Dzięki aplikacji przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać kilka osób jednocześnie, bez konieczności stania w kolejce czy dotykania ekranu – skrytki otwiera się za pomocą smartfona. Rekordy popularności bije także usługa nadawania przesyłek przez aplikację – wysyła się je w Paczkomatach® InPost – do innego Paczkomatu® lub na wskazany adres domowy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet – wystarczy wygenerowany elektronicznie QR kod lub kod nadania w aplikacji.

Źródło i zdjęcia Materiały prasowe InPost

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.