InPost stawia Lodówkomaty we Wrocławiu
InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – uruchomi 20 nowych Lodówkomatów we Wrocławiu. To już trzecie miasto w Polsce, po Warszawie i Krakowie, gdzie łącznie jest dostępnych 50 takich urządzeń. Lodówkomaty działają także przy sklepach Auchan w Piasecznie, Łomiankach i Auchan Jubilerska w Warszawie. Już przed wybuchem pandemii według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chciało odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost – obecnie zapotrzebowanie na Lodówkomaty jest jeszcze większe.
Lodówkomaty mają trzy strefy temperatury – stałą +16°C, chłodzenie +4°C i mrożenie -18°C. Otwory na ściankach skrytki zapewniają przepływ powietrza.
-Jesteśmy już po testach Lodówkomatów w Warszawie i Krakowie. Maszyny są doskonale dopracowane i spełniają wszystkie kryteria niezbędne do przechowywania żywności. Oznacza to, że jesteśmy w pełni gotowi na rozwijanie sieci takich maszyn w Polsce. W tym roku jednak skupimy się na skokowym wzroście liczby Paczkomatów® w Polsce i Europie – dlatego następne Lodówkomaty będą instalowane w przyszłym roku. To kolejny perspektywiczny obszar, w którym się rozwijamy – oprócz zwiększania zasięgu geograficznego. Pandemia potwierdziła, że zakupy spożywcze online – zwłaszcza w dużych miastach – są coraz bardziej pożądane przez konsumentów. Wygodny sposób odbioru i dostaw w naszych maszynach będzie dodatkowym atutem dla sieci handlowych oraz e-sprzedawców, zwłaszcza że potrafimy zapewnić wyśrubowane terminy dostawy. Jestem przekonany, że segment e-grocery będzie się rozwijał dynamicznie – niezależnie od pandemii, która uwolniła takie mechanizmy i wzmocniła dotychczasowe trendy – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Liczba Paczkomatów® w Polsce wynosi już 12.000 urządzeń. Są dostępne przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, Delikatesy Centrum a także w Centrach Handlowych Auchan, gdzie staną również Lodówkomaty, przeznaczone do odbioru żywności zamówionej przez Internet w Auchan Direct.Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku InPost uruchomił Paczkomaty® InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków, dzięki czemu właściciele nieruchomości zapewniają swoim mieszkańcom i najemcom najkorzystniejszą i najpopularniejszą opcję odbioru zakupów.
Według raportu Gemius Paczkomaty® wyprzedziły kurierów i są najczęściej wybieraną formą dostawy (61% kupujących w Internecie). Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników z 2019 roku. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost jest motywacją do zakupów w konkretnym sklepie internetowym –to wzrost o 7 punktów procentowych r/r.
InPost ma już ponad 6,5 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile. Dzięki aplikacji przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać kilka osób jednocześnie, bez konieczności stania w kolejce czy dotykania ekranu – skrytki otwiera się za pomocą smartfona. Rekordy popularności bije także usługa nadawania przesyłek przez aplikację – wysyła się je w Paczkomatach® InPost – do innego Paczkomatu® lub na wskazany adres domowy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet – wystarczy wygenerowany elektronicznie QR kod lub kod nadania w aplikacji.
Źródło i zdjęcia Materiały prasowe InPost