
Jesienny Klub „Teraz Polska” – rozmowy o zaufaniu, jakości i sile polskich marek
W czwartek, 23 października, w gościnnych przestrzeniach Stadionu Legii Warszawa spotkali się laureaci Konkursu „Teraz Polska”, partnerzy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego i przedstawiciele świata biznesu, nauki, mediów oraz administracji.
Jesienne spotkanie Klubu po raz kolejny połączyło networking z merytoryką. Premierowo zaprezentowaliśmy raport Zachowania zakupowe Polaków 2025. Zaufanie i jakość – siła marki „Teraz Polska”, przeprowadziliśmy debatę o wyzwaniach MŚP, a także wręczyliśmy certyfikaty potwierdzające prawo do posługiwania się Godłem „Teraz Polska” laureatom poprzednich edycji Konkursu „Teraz Polska”.

Fot. KAKA.media
Tegoroczne wyniki badania Zachowania zakupowe Polaków 2025. Zaufanie i jakość – siła marki „Teraz Polska”, przeprowadzonego we wrześniu 2025 roku przez ASM – Research Solutions Strategy na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, potwierdzają, że Godło „Teraz Polska” to nie tylko znak jakości – to znak budzący emocje i zaufanie, realnie wpływający na wybory konsumenckie.
Najważniejsze wnioski:
- Jakość wciąż zajmuje pierwsze miejsce wśród kryteriów wyborów konsumenckich, choć Polacy oczekują dowodów jakości – widocznych oznaczeń, certyfikatów i sprawdzonych symboli zaufania.
- 3 na 4 Polaków jest gotowych dopłacić za jakość, jeśli ma pewność, że wyższa cena oznacza realnie lepszy produkt.
- Patriotyzm zakupowy dojrzewa: 84,2% Polaków deklaruje, że warto wybierać polskie produkty, lecz decyzje są dziś bardziej racjonalne niż emocjonalne.
- Emocje związane z Godłem „Teraz Polska”: duma, poczucie bezpieczeństwa, zaufanie i satysfakcja ze wspierania polskich marek.
- Dla 82% osób znających Godło znak ten zwiększa prawdopodobieństwo wyboru produktu, a aż 90,5% tej grupy deklaruje, że produkty nim oznaczone spełniają oczekiwania.
- Prestiż znaku pozostaje stabilny – 82,2% znających Godło uważa, że jego przyznanie wzmacnia wizerunek i wiarygodność firmy.

Fot. KAKA.media
– Wyniki jasno pokazują, że obecność Godła „Teraz Polska” na produkcie zwiększa jego szanse na wybór przez konsumenta. To dowód, że znak nie tylko podnosi prestiż, ale realnie wspiera sprzedaż. W czasach, gdy konsumenci szukają prostych i wiarygodnych sygnałów jakości, Godło zapewnia przewagę rynkową – jest potwierdzeniem, że firma nie tylko mówi o jakości, ale ją faktycznie dostarcza. Znak „Teraz Polska” to inwestycja w zaufanie, a zaufanie zawsze się zwraca – podsumowuje Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”.

Fot. KAKA.media
Już we wtorek, 28 października, opublikujemy pełny raport Zachowania zakupowe Polaków 2025. Zaufanie i jakość – siła marki „Teraz Polska” – z rozszerzonymi analizami, komentarzami ekspertów i praktycznymi rekomendacjami dla biznesu.
Podczas jesiennego spotkania Klubu „Teraz Polska” odbyła się także debata: „Między codziennością a przyszłością. Jak MŚP odnajdują się w zmiennym otoczeniu gospodarczym?”. O tym, jak małe i średnie przedsiębiorstwa mogą łączyć skuteczność operacyjną z myśleniem strategicznym, budując przewagę mimo ograniczonych zasobów, rozmawiali:
- Dagmara Rybicka, Zastępca Dyrektora Gabinetu Rzecznika MŚP i Rzecznik Prasowy
- Adam Szejnfeld, Senator RP
- Adw. Sebastian Mikulewicz, Kancelaria Mikulewicz-Ostaszewski
- Krzysztof Kulczyk – Group Product Manager Gin-Uro, Adamed
- Robert Grey, Kanclerz Uniwersytetu Warszawskiego
Dyskusję poprowadził dr Jarosław Górski, ekonomista, doradca prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego dr Jarosław Górski, adiunkt WNE UW.

Fot. KAKA.media
Obszerna relacja z debaty zostanie opublikowana w serwisie www.MagazynTerazPolska.pl
Kulminacyjnym punktem spotkania było wręczenie certyfikatów potwierdzających prawo do posługiwania się Godłem „Teraz Polska”. Dyplomy z rąk prof. Michała Kleibera, przewodniczącego Kapituły Konkursu „Teraz Polska” oraz Krzysztofa Przybyła, prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, odebrały firmy, które w ostatnim czasie przedłużyły prawo do posługiwania się znakiem „Teraz Polska”.
Certyfikaty odebrali:
- Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców
Ogólnopolski Program Edukacyjny „Trzymaj Formę!”
- Vitrintec
systemy do produkcji ścianek aluminiowo-szklanych
- Stolarstwo Tomasz Wróbel
drewniane łóżka pojedyncze i łóżka piętrowe
- Instytutu Transportu Samochodowego
Polskie Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
- La Mare Sp. z o. o.
innowacyjny housboat o dużej autonomiczności bytowej i energetycznej
- ARTIM Sp. z o. o.
organizacja Targów Bożonarodzeniowych na Rynku Głównym w Krakowie
- GASTRO RENTAL M. Henzel M. Bartosz Spółka Jawna
wypożyczanie sprzętu cateringowo-eventowego
- Pekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S A.
wyspecjalizowane programy inwestycyjne wspierające regularne oszczędzanie
- Polska Liga Siatkówki SA
organizacja i prowadzenie rozgrywek lig zawodowych kobiet i mężczyzn, wyłaniających Mistrzów oraz zdobywców Pucharu Polski w Piłce Siatkowej i Superpucharu Polski w Piłce Siatkowej
- CFI Systemy Informatyczne Sp. z o. o.
kompleksowy polski program do zarządzania przedsiębiorstwem VENDO. ERP
- Bolix SA
system dociepleń na styropianie wykończony tynkiem silikonowym
- Trade & Travel Company Sp. z o. o.
organizacja imprez turystycznych na całym świecie
- JAWOR-PARKIET
seria dwuwarstwowych podłóg drewnianych FertigDeska i FertigDeska Luxury
seria dwuwarstwowych podłóg drewnianych Retro Collection
- TUZ Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna
Bezpieczny Dom – ubezpieczenie domu lub mieszkania, rodziny lub bliskich oraz zwierząt domowych
- Inter-Broker sp. z o. o.
usługi brokerskie w zakresie ubezpieczeń
- Mentor S. A.
usługi brokerskie w zakresie ubezpieczeń
- ASM Research Solutions Strategy Sp. z o. o.
Integracja i promocja polskich przedsiębiorstw na rynku polskim i rynkach zagranicznych
- Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu – Światowe Centrum Słuchu
program leczenia zaburzeń słuchu za pomocą implantów słuchowych
- Centrum Słuchu i Mowy Sp. z o. o.
wysoko specjalistyczna sieć placówek medycznych w Polsce, Ukrainie i Kirgistanie – Centrum Słuchu i Mowy „Medincus”
prowadzenie terapii metodą Skarżyńskiego za pomocą Stymulatora Polimodalnej Percepcji Sensorycznej
- RYSZTOF s. c.
kołdra puchowa MASURIA
- TARGET S. A.
nawozy mineralne z mączką bazaltową
- Alstal Grupa Budowlana Sp. z o. o., Sp. K.
generalne wykonawstwo, budownictwo
- PRZEDSIĘBIORSTWO PSZCZELARSKIE ŁYSOŃ Sp. z o. o.
miodarki
- Crystal sp. z o. o.
drzwi zewnętrzne wyprodukowane w technologii AbsiGlass
- Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjne i Wdrażania Postępu Technicznego „UNIWERSAL” Sp. z o. o.
hybrydowy wentylator dachowy MAG-200, wentylator dachowy VERO-150 i wywietrzak hybrydowy MONSUN

Fot. KAKA.media
- Korporacja RADEX
zarządzenia procesem inwestycyjnym oraz wynajem powierzchni użytkowych
- Piekarnia Złoty Kłos
pieczywo tradycyjne wiejskie: chleb chłopski, orkiszowy, staropolski, szefa
- DiWine Sp. z o. o.
wina owocowe DiWine – 6 asortymentów: z białej porzeczki, z czerwonej porzeczki, czarnej porzeczki, z jagody kamczackiej, z jagody kamczackiej i czarnej porzeczki
- Torpol Sp. z o. o.
worki papierowe przeznaczone dla branży spożywczej

Fot. KAKA.media
Serdecznie gratulujemy!
Obecnie prawo do posługiwania się znakiem „Teraz Polska” ma 125 firm i instytucji (w tym 24 to tegoroczni laureaci).
W czasach przesycenia komunikatami marketingowymi Godło „Teraz Polska” pozostaje znakiem, który nie tylko przyciąga uwagę, ale też buduje zaufanie i poczucie pewności wyboru.
Jeśli chcesz dołączyć do grona firm, które dzięki Godłu zyskują realną przewagę rynkową i trwałe zaufanie klientów, weź udział w 36. edycji Konkursu „Teraz Polska”. Zgłoszenia przyjmujemy do 30 stycznia 2026 roku.










