Już 100 marketów Dino zasilanych energią ze słońca
Sieć Dino Polska ukończyła montaż setnej instalacji fotowoltaicznej na dachach swoich sklepów i zapowiada montaż kolejnych 300. do końca roku. Dino Polska rozwija się mimo spowolnienia gospodarczego wywołanego pandemią.
Dino jest jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce i na koniec czerwca 2020 r. obejmowała 1302 sklepy na terenie całego kraju (o 246 więcej niż przed rokiem) i zatrudniała 23,6 tys. osób. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,465 mld zł w II kw. 2020 r. wobec 1,939 mld zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 191,21 mln zł wobec 142,23 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska dba o energooszczędność i minimalizowanie wpływu swojej działalności na środowisko naturalne. Planuje zainstalować panele słoneczne o łącznej mocy 14 MW na dachach 400 marketów Dino w całej Polsce, co spowoduje wygenerowanie w skali roku 14 GWh czystej energii elektrycznej ze słońca, redukując tym samym zapotrzebowanie na energię z konwencjonalnych źródeł. Obecnie łączna moc zainstalowanych przez Dino Polska paneli wynosi około 3,5 MW. Dino Polska wymienia także oświetlenie tradycyjne na sali sprzedaży oraz na parkingach na oświetlenie LED, zużywające 40% mniej energii elektryczne.
Sklepy Dino oferują klientom 5 tys. pozycji asortymentowych i są zaopatrywane przez centra dystrybucyjne w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach i Łobzie.
Źródło Dino Polska