FUNDACJA TERAZ POLSKA

Konferencja Polish Scientific Networks

poniedziałek, 4 kwietnia 2016

W dniach 30.06-2.07  2016 r. na kampusie Wrocławskiego Centrum Badań EIT+ odbędzie się druga edycja konferencji Polish Scientific Networks, tym razem poświęcona współpracy nauki z biznesem. To wyjątkowe wydarzenie kierowane jest przede wszystkim do naukowców zainteresowanych zastosowaniem badań naukowych w praktyce oraz do firm chcących rozwinąć swoją innowacyjność poprzez współpracę z naukowcami. Głównym celem konferencji jest dyskusja nad sposobami komercjalizacji wyników badań, oraz pomoc w nawiązaniu współpracy między środowiskiem naukowym a firmami i organizacjami zainteresowanymi tworzeniem i wdrażaniem innowacyjnych technologii. 

- Coraz większej liczbie badaczy zależy na tym, by ich praca naukowa znalazła realne zastosowanie w medycynie czy przemyśle – mówi dr Anna Ajduk, współprzewodnicząca komitetu programowego PSN i prezes Klubu Stypendystów Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. – A w tym celu potrzebny jest dialog z osobami, które potrafią przekuć odkrycia z laboratoriów na potrzebny produkt. Konferencja Polish Scientific Networks. Science & Business ma pomóc w nawiązaniu takiego dialogu, wskazać możliwe ścieżki współpracy - dodaje.  

Jak zauważa prof. Dariusz Jemielniak, przewodzący wraz z dr Ajduk komitetowi programowemu konferencji, a także członek Akademii Młodych Uczonych PAN, współpraca nauki z biznesem nie musi mieć koniecznie charakteru wdrożeniowego: - Często mamy do czynienia z tak zwanymi innowacjami społecznymi, które mogą polegać na zmianie zachowań ludzi, albo na nowych zastosowaniach i nowych kontekstach społecznych dla rzeczy, które wcześniej używane były do czegoś zupełnie innego. Choćby popularność kawiarni Starbucks oparła się nie tylko na samym serwowaniu ciepłej kawy, ale i na zredefiniowaniu sposobów jej konsumpcji.

Sesje wykładowe PSN będą zatem dotyczyć nie tylko nowoczesnych technologii, w tym technologii IT i biomedycznych, ale także innowacji społecznych. Dodatkowo będzie można wziąć udział w panelach dyskusyjnych na temat rozwoju innowacyjnego przemysłu w Polsce, dobrych praktyk we współpracy nauki z biznesem, czy roli badań naukowych w rozwiazywaniu problemów społecznych i cywilizacyjnych.

- Chcemy, by nasza konferencja pomogła naukowcom stawiającym pierwsze kroki w komercjalizacji badań i zachęciła do tego typu aktywności tych, którzy się jeszcze wahają. – dodaje dr Ajduk – Mamy nadzieję, że prezentacje zaproszonych wykładowców i panelistów, reprezentujących zarówno środowisko naukowe, jak i biznesowe, zainspirują uczestników do działania oraz będą stanowić swoisty poradnik, jak radzić sobie na styku nauki i biznesu

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter
Czytaj także

ZAMÓW NEWSLETTER:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.