FUNDACJA TERAZ POLSKA

LPP – polski właściciel marki Reserved – stawia na e-commerce

Fot. LPP
środa, 8 lipca 2020

Całkowite przychody polskiego producenta odzieży w okresie od 1 lutego do 30 kwietnia br. przekroczyły 1,1 mld zł, co oznacza spadek o 35,3% r/r. Duże znaczenie w strukturze przychodów LPP nadal odgrywa eksport. Sprzedaż na 24 rynkach zagranicznych stanowiła 54% w strukturze przychodów. Kluczowy wpływ na wyniki spółki miała pandemia COVID-19. Związane z nią zamknięcie galerii handlowych doprowadziło w tym czasie do utraty przez spółkę blisko 100% przychodów ze sprzedaży stacjonarnej. Na szczęście spółka odnotowała w tym okresie trzycyfrowy wzrost e-commerce, dzięki czemu LPP zamierza osiągnąć 2 mld zł w tym kanale sprzedaży.

Z jednej strony, za nami bez wątpienia najtrudniejszy okres w historii firmy, który odbił się na wynikach sprzedaży praktycznie wszystkich naszych marek. Z drugiej, z optymizmem patrzymy na efekty naszych starań w obszarze sprzedaży online, która przez wiele tygodni pozostawała dla nas jedynym źródłem przychodów. Działania wspierające rozwój tego kanału w rozbudowanym w lutym Centrum Dystrybucyjnym w Pruszczu Gdańskim czy zwiększenie tempa migracji naszych marek do chmury przy strategicznej współpracy z Google, zaowocowały w marcu i kwietniu trzycyfrowym wzrostem przychodów r/r. Co ważne, tendencja ta utrzymuje się również po otwarciu sklepów w maju, choć na nieco niższym poziomie. Dobre wyniki kanału online utwierdzają nas w przekonaniu, że plan podwojenia w tym roku przychodów e-commerce do 2 mld złotych jest na dziś bardzo realny – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

W pierwszym kwartale br. w sklepach internetowych marek należących do LPP widoczny był wyraźny wzrost wizyt poprzez urządzenia mobilne. Stanowiły one w tym okresie aż 80% całego ruchu w sklepach online. Wygenerowały jednocześnie aż 60% przychodów w tym kanale sprzedaży.

LPP, właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, obsługuje rocznie ok. 11 mln zamówień i jest jednym z liderów rynku e-commerce w Polsce i Europie. W ubiegłym roku udział sprzedaży internetowej w działalności LPP wyniósł 12%. – W tej chwili obserwujemy aż 4-krotny wzrost zainteresowania klientów zakupami online. To determinuje konieczność optymalizacji rozwiązań logistycznych i informatycznych mających na celu sprostanie nowym oczekiwaniom klientów bez uszczerbku na jakości i przede wszystkim szybkości obsługi zamówień internetowych – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes LPP. - Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć rozwiązanie logistyczne oparte na algorytmach sztucznej inteligencji, które pozwoli nam istotnie zwiększyć wydajność obsługi zamówień online, dodaje.

Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu długość ścieżek kompletacyjnych uległa skróceniu o 30% a proces kompletacji w magazynie skrócił się aż o 12,3%. Dzięki modułowi sztucznej inteligencji, mechanizm „uczy się” w oparciu o posiadane informacje. Przyswaja dane dotyczące magazynu, zamówień i dostępnego personelu.

Źródło: LPP

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter
Czytaj także

ZAMÓW NEWSLETTER:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.