FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Fot. LPP SA
Fot. LPP SA

LPP pomaga w walce z pandemią

21 kwietnia 2020

Polska rodzinna firma LPP wraz z początkiem pandemii koronawirusa uruchomiła akcję #LPPpomaga, przeznaczając na nią  milion złotych. Zasięg akcji zwiększa się z każdym dniem - do 100 placówek medycznych przekazano już ponad 250 tys. sztuk maseczek ochronnych. Firma cały czas odpowiada na potrzeby kolejnych szpitali z całej Polski.

Własna akcja #LPPpomaga

– Jesteśmy polską firmą rodzinną, a pomoc potrzebującym od zawsze jest dla nas ważna, dlatego śledząc rozwój sytuacji w kraju i – bliżej – w regionie, zaczęliśmy od razu działać. Początkowo LPP przekazywało maseczki ośrodkom na Pomorzu i w Małopolsce, gdzie zlokalizowane są biura naszej centrali. Szybko jednak zaczęły napływać do nas prośby o wsparcie z innych rejonów kraju. Na bieżąco je uwzględniamy. Chcemy, żeby pomoc trafiła do jak największej liczby potrzebujących - mówi Patrycja Zbytniewska, Prezes Fundacji LPP. – Wiele z obdarowanych placówek to lokalizacje zgłoszone przez naszych pracowników lub miejsca, skąd napłynęły apele kierowane do nas za pośrednictwem Facebooka – dodaje.

Przez pierwsze tygodnie akcji #LPPpomaga gdańska firma odzieżowa przekazała 250 tysięcy maseczek do niemal 100 placówek. Trafiły one do szpitali jednoimiennych, szpitali zakaźnych i innych ośrodków ochrony zdrowia. Około połowa z nich działa na Pomorzu część w Krakowie i Warszawie, reszta funkcjonuje w różnych częściach kraju, m.in. Wrocławiu, Łodzi, Bydgoszczy, Kielcach czy Białymstoku.

Działania LPP z Agencją Rozwoju Przemysłu

LPP oraz Agencja Rozwoju Przemysłu prowadzą wspólnie dwa duże projekty w ramach walki z koronawirusem. Oba prowadzone są obecnie równolegle, a ich efektów można spodziewać się w ciągu najbliższych dni.

W 19 krajowych szwalniach regularnie współpracujących z LPP i innymi firmami w Polsce – członkami powołanego w okresie epidemii Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług– trwają przygotowania do szycia maseczek. Po uzyskaniu stosownych zgód, w ciągu najbliższego tygodnia zakłady rozpoczną produkcję zaplanowanej partii 750 tysięcy sztuk tych środków ochrony. Liczba ta może wzrosnąć do miliona, bowiem lista podwykonawców jest nadal otwarta, a moce przerobowe mogą być jeszcze większe.

– Jako LPP pro bono podjęliśmy się współpracy z Agencją Rozwoju Przemysłu, biorąc na siebie odpowiedzialność za szycie masek oraz koordynację projektu i jego obsługę logistyczną. Odpowiadamy za projekt począwszy od zapewnienia usługi, poprzez transport i logistykę odbioru i dystrybucji gotowych produktów oraz zaplecze magazynowe, które udostępniamy agencji – informuje Dorota Jankowska-Tomków, Dyrektor Zakupów LPP. Agencja zamawia i dostarcza włókninę oraz pokrywa inne niezbędne do wytworzenia finalnego produktu koszty np. gumek, czy drucików mocujących tzw. „noski” w maseczkach. – Będziemy szyć maski przez najbliższe tygodnie, a może i miesiące z nadzieją, że będzie to miało realny wpływ na walkę z rozprzestrzenianiem się wirusa – dodaje przedstawicielka LPP.

Równocześnie LPP zaangażowało się w pomoc w sprowadzeniu do kraju miliona kombinezonów medycznych z Turcji. Uzyskane finalnie ceny były o połowę niższe, niż proponowane początkowo przez innych dostawców. Pierwszy transport kombinezonów jest już w drodze do Polski.

LPP ratuje miejsca pracy – zarząd rezygnuje z wynagrodzenia 

Wprowadzone ograniczenia w działalności handlowej oraz ogólna sytuacja ekonomiczna w jakiej znalazła się spółka na skutek wyłączenia z funkcjonowania już ponad 95% sklepów sieci stacjonarnej, skłoniły Zarząd LPP do ograniczenia wynagrodzenia wypłacanego członkom zarządu do symbolicznej kwoty 1 PLN.

- Mamy do czynienia z sytuacją bez precedensu, dlatego jako zarząd firmy zapewniającej zatrudnienie 25 000 pracowników w kilkudziesięciu krajach robimy wszystko, aby zachować płynność finansową, a tym samym zapewnić firmie możliwość zachowania miejsc pracy zarówno w centrali, jak i w sieci sprzedaży. Wpływ epidemii koronawirusa na całą gospodarkę, a w szczególności na rynek pracy jest nieunikniony. Chcąc uniknąć najgorszych scenariuszy, musimy szybko i elastycznie reagować na to, co przynoszą kolejne dni. Obniżenie wynagrodzenia wszystkich członków zarządu obowiązywać będzie zatem do momentu, aż sytuacja będzie bezpieczna, a skutki recesji z jaką mamy w tej chwili do czynienia przewidywalne i możliwe do wyeliminowania – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

LPP SA jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 25 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś kolekcje na 25 rynkach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Berlin, Tel Awiw czy Moskwa. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m2. Oferta online kolekcji marek dostępna jest na 30 rynkach. LPP pełni też ważną rolę tworząc miejsca pracy dla ponad 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland

 

Żródło: LPP SA

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.