LPP pomogło już ponad 300 placówkom. Wartość pomocy to 5,7 mln zł
Polski producent odzieży, właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay przeznaczył dotychczas już blisko 5,7 mln złotych na wsparcie w walce z epidemią COVID-19, przekazując m.in. milion masek ochronnych dla ponad 300 placówek medycznych na terenie całej Polski. Ponadto, dzięki współpracy z blisko 50 organizacjami, do najbardziej potrzebujących trafiło ponad 27 tysięcy masek bawełnianych oraz 1660 fartuchów ochronnych, uszytych przez pracowników spółki. W akcje pomocowe zaangażowały się również wszystkie marki polskiego producenta, przeznaczając na ten cel kwotę ponad 230 tys. złotych pochodzącą ze sprzedaży kolekcji Joyful i Eco Aware. To efekty prowadzonej przez gdańską spółkę od marca br. akcji #LPPpomaga.
W ramach wolontariatu ponad 100 pracowników firmy z Gdańska, Krakowa i Warszawy zaangażowało się w szycie środków ochrony osobistej. W efekcie, za pośrednictwem 50 organizacji społecznych, do potrzebujących trafiło w sumie ponad 1660 fartuchów i ok. 27,2 tys. bawełnianych maseczek.
- Każdego roku dziesiątki naszych pracowników aktywnie działają w ramach wolontariatu pracowniczego. Swoimi inicjatywami staramy się odpowiadać na potrzeby głównie naszych sąsiadów czy wieloletnich partnerów. Jednak epidemia wprowadziła nas w nową rzeczywistość, w której nasz duch solidarności pomógł nam się odnaleźć. To on napędził wiele akcji, mających wesprzeć osoby najbardziej dotknięte skutkami pandemii oraz skłonił nas do powiększenia zasięgu działania i docierania do placówek znajdujących się w całej Polsce – Patrycja Zbytniewska, prezes Fundacji LPP.
LPP od zawsze swoją działalność charytatywną kierowała do osób i organizacji z najbliższego sąsiedztwa firmy. Dzięki temu seniorom z Dolnego Miasta w Gdańsku zapewniono ponad 870 obiadów, a do 18 domów dla dzieci na Pomorzu i w Krakowie trafiło 100 komputerów, dzięki którym 150 podopiecznych może kontynuować naukę zdalną.
Na wsparcie ze strony marek Reserved, Mohito i Cropp mogły również liczyć szpitale specjalistyczne z Krakowa, Gdańska i Gdyni. Dzięki decyzji o przekazaniu 10 proc. wpływów ze sprzedaży kolekcji Eco Aware oraz Joyful tych brandów na rzecz placówek medycznych zakupiono potrzebny sprzęt i środki ochrony niezbędne do walki z epidemią koronawirusa. Tym samym Oddział Kliniczny Chorób Zakaźnych Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie zyskał system dekontaminacji powietrza, a Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II zakupił środki ochrony indywidualnej dla pracowników. Z kolei Pomorskie Centrum Chorób Zakaźnych i Gruźlicy w Gdańsku zakupiło kardiomonitor i defibrylator, natomiast Uniwersyteckie Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni, aparat do prowadzenia resuscytacji u chorych z zatrzymaniem krążenia.
Źródło: LPP