FUNDACJA TERAZ POLSKA

LPP pomogło już ponad 300 placówkom. Wartość pomocy to 5,7 mln zł

Fot. LPP
czwartek, 18 czerwca 2020

Polski producent odzieży, właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay przeznaczył dotychczas już blisko 5,7 mln złotych na wsparcie w walce z epidemią COVID-19, przekazując m.in. milion masek ochronnych dla ponad 300 placówek medycznych na terenie całej Polski. Ponadto, dzięki współpracy z blisko 50 organizacjami, do najbardziej potrzebujących trafiło ponad 27 tysięcy masek bawełnianych oraz 1660 fartuchów ochronnych, uszytych przez pracowników spółki. W akcje pomocowe zaangażowały się również wszystkie marki polskiego producenta, przeznaczając na ten cel kwotę ponad 230 tys. złotych pochodzącą ze sprzedaży kolekcji Joyful i Eco Aware. To efekty prowadzonej przez gdańską spółkę od marca br. akcji #LPPpomaga.

W ramach wolontariatu ponad 100 pracowników firmy z Gdańska, Krakowa i Warszawy zaangażowało się w szycie środków ochrony osobistej. W efekcie, za pośrednictwem 50 organizacji społecznych, do potrzebujących trafiło w sumie ponad 1660 fartuchów i ok. 27,2 tys. bawełnianych maseczek.

- Każdego roku dziesiątki naszych pracowników aktywnie działają w ramach wolontariatu pracowniczego. Swoimi inicjatywami staramy się odpowiadać na potrzeby głównie naszych sąsiadów czy wieloletnich partnerów. Jednak epidemia wprowadziła nas w nową rzeczywistość, w której nasz duch solidarności pomógł nam się odnaleźć. To on napędził wiele akcji, mających wesprzeć osoby najbardziej dotknięte skutkami pandemii oraz skłonił nas do powiększenia zasięgu działania i docierania do placówek znajdujących się w całej Polsce Patrycja Zbytniewska, prezes Fundacji LPP.

LPP od zawsze swoją działalność charytatywną kierowała do osób i organizacji z najbliższego sąsiedztwa firmy. Dzięki temu seniorom z Dolnego Miasta w Gdańsku zapewniono ponad 870 obiadów, a do 18 domów dla dzieci na Pomorzu i w Krakowie trafiło 100 komputerów, dzięki którym 150 podopiecznych może kontynuować naukę zdalną.

Na wsparcie ze strony marek Reserved, Mohito i Cropp mogły również liczyć szpitale specjalistyczne z Krakowa, Gdańska i Gdyni. Dzięki decyzji o przekazaniu 10 proc. wpływów ze sprzedaży kolekcji Eco Aware oraz Joyful tych brandów na rzecz placówek medycznych zakupiono potrzebny sprzęt i środki ochrony niezbędne do walki z epidemią koronawirusa. Tym samym Oddział Kliniczny Chorób Zakaźnych Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie zyskał system dekontaminacji powietrza, a Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II zakupił środki ochrony indywidualnej dla pracowników. Z kolei Pomorskie Centrum Chorób Zakaźnych i Gruźlicy w Gdańsku zakupiło kardiomonitor i defibrylator, natomiast Uniwersyteckie Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni, aparat do prowadzenia resuscytacji u chorych z zatrzymaniem krążenia.

Źródło: LPP

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter
Czytaj także

ZAMÓW NEWSLETTER:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.