FUNDACJA TERAZ POLSKA

LPP rozwija sprzedaż online

Fot. LPP
środa, 20 maja 2020

Udział e-commerce w całości sprzedaży LPP wzrósł obecnie do 45% wobec 14,5% w IV kw. 2019 r.

Udział kanałów online w zakupach, również w segmencie odzieży, rósł sukcesywnie w ciągu ostatnich kilku lat. Jednak zmiany, jakie zaszły w ostatnich kilku tygodniach w zwyczajach zakupowych Polaków sprawiły, że z e-commerce korzystamy jeszcze więcej i jeszcze częściej. Z danych Polskiego Standardu Płatności wynika, że tylko w marcu, w porównaniu z lutym, sprzedaż online w kategorii odzież wzrosła aż o 63%. Tendencja ta najprawdopodobniej będzie się utrzymywała, sprawiając, że rozwój i inwestycja w e-commerce stanie się niezbędna do zaspokojenia bieżących oczekiwań klientów i zapewnienia im bezpiecznych i komfortowych zakupów.

Podobna sytuacja ma miejsce w LPP SA, gdańskiej spółce, która jest właścicielem globalnych marek modowych Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

- Nie będzie powrotu do tego, co było. Po koronawirusie będzie zupełnie inny świat – powiedział pod koniec kwietnia prezes LPP Marek Piechocki rozmowie z Wnp.pl - Na całym świecie udział internetu w sprzedaży od 10 lat systematycznie rósł. W ubiegłym roku było to ok. 12%, również u nas. Teraz będziemy mieć do czynienia ze skokowym wzrostem. Z jednej strony wiele osób przez pandemię zostało zmuszonych do nauczenia się kupowania w sieci. Z drugiej strony sprzedaż w tradycyjnych kanałach, czyli sklepach stacjonarnych, jeszcze długo będzie utrzymywała się na znacząco niższym poziomie niż przed kryzysem chociażby przez obawy konsumentów. Pozostanie pewien rodzaj strachu, bariery przed bezpośrednim kontaktem. Myślę, że dopóki nie będzie szczepionki na COVID-19, to te obawy będą trwały i na bardzo długo zmienią preferencje konsumentów. Wszystko to przełoży się z pewnością na skokowy wzrost udziału internetu w sprzedaży - wyjaśnił prezes Piechocki. 

Z kolei wiceprezes LPP Jacek Kujawa podczas sesji w ramach EEC Online w dniu 19 maja podał już dokładne dane za IV kwartał ubiegłego roku - W IV kw. mieliśmy ok 14,5 % udział sprzedaży online w całości naszego obrotu i to co się stało w ostatnich miesiącach powoduje, że nasze pierwotne szacunki, iż osiągniemy 20% są już nieaktualne. W I kw. tego roku ten udział wzrósł do 33%. I jesteśmy w stanie nadal zwiększać udział sprzedaży online - teraz osiągamy około 45% w ogólnej sprzedaży całej grupy. - powiedział Kujawa. 

Co ważne, sklepy stacjonarne, otwarte już na niektórych rynkach, nie wpływają ujemnie na sprzedaż online. W celu wzmocnienia rozwoju e-commerce  LPP wybrał Google jako strategicznego partnera cyfrowego. Dzięki tej współpracy firma będzie mogła w maksymalnym stopniu wykorzystywać potencjał chmury Google Cloud  do rozwoju działalności online oraz wsparcia cyfrowej transformacji w szeroko pojętym marketingu.

Równie istotną kwestią w sprzedaży online jest sprawna logistyka w dostarczaniu przesyłek klientom. 

- Na początku marca logistyka wysyłała jeszcze 100 tys. sztuk odzieży dziennie, w ciągu 2 tygodni dobiła do obrotu rzędu 400 tys., a w tej chwili pracujemy, żeby wysyłać 600 tys. sztuk odzieży dziennie i jest to możliwe także dzięki naszym wieloletnim inwestycjom w logistykę w kraju, jak i za granicą – wyjaśnił wiceprezes Kujawa.

LPP SA jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m2. Oferta online kolekcji marek dostępna jest na 30 rynkach .Spółka jest notowana  na GPW w Warszawie od 2001 roku.

 

Źródło: LPP SA, Money.pl, Wnp.pl

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter
Czytaj także

ZAMÓW NEWSLETTER:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.