Mlekovita odnotowała rekordowy rok
W 2020 roku przychód Grupy MLEKOVITA, laureata Godła „Teraz Polska”, wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę – i to mimo trudnej sytuacji rynkowej wywołanej pandemią Covid-19. Dzięki skutecznej strategii, inwestycjom i rosnącemu eksportowi firma dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.
Sukces był możliwy m.in. dzięki eksportowi, którego wartość wyniosła 1,3 mld zł. Do 167 krajów świata, eksportowanych jest 35% wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów. Codziennie poza granice kraju wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych.
– 2020 rok, z uwagi na pandemię, był szczególny dla całej polskiej i światowej gospodarki. Mimo to Grupa MLEKOVITA konsekwentnie i dynamicznie się rozwija, osiągając znakomite wyniki. Rekordowe przychody są zasługą m.in. obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby. To także wynik konsekwentnie przeprowadzanych inwestycji oraz codziennej pracy 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. – mówi Dariusz Sapiński, prezes Grupy MLEKOVITA.
Miniony rok to dla Mlekovity czas wielkich inwestycji w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej, na które w 2020 r. firma przeznaczyła 100 mln zł. Największym przedsięwzięciem jest budowa mroźni wraz z magazynami i infrastrukturą w centrali w Wysokiem Mazowieckiem. Równie ważne było uruchomienie pierwszej w Polsce linii technologicznej do produkcji batoników twarogowych w zakładzie w Pilicy, a także linii do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku w zakładzie w Świeciu. Wielkich inwestycji nie byłoby jednak bez kolejnych sukcesów w skupie surowca. Ilość skupionego w 2020 r. mleka znów okazała się rekordowa i przekroczyła poziom 2,3 mld litrów.
W ubiegłym roku MLEKOVITA uruchomiła nowy kanał sprzedaży - dwa sklepy internetowe: sba.com.pl z artykułami o dużej zawartości białka oraz mlekovitka.pl, oferujący nie tylko szeroki asortyment produktów mleczarskich marki MLEKOVITA, ale i szereg innych artykułów spożywczych i przemysłowych.
Firma inwestuje również w CSR i ochronę środowiska. Wybudowała kotłownie gazowe i elektrociepłownie w zakładach w Trzebownisku na Podkarpaciu, w Lubawie oraz w Morągu. Podjęła również działania mające na celu redukcję tworzyw sztucznych w opakowaniach o 100 tys. kg w skali roku.
– Nie spoczywamy na laurach i wciąż podnosimy sobie poprzeczkę. Dzięki wszystkim prowadzonym inwestycjom oraz najwyższej jakości produktom wychodzimy naprzeciw ciągle zwiększającym się oczekiwaniom konsumentów, nie tylko w Polsce, ale i na świecie.– podkreśla Prezes Sapiński.
W wypowiedzi dla Magazynu "Teraz Polska" Dariusz Sapiński przyznaje, że przywództwo odgrywa kluczową rolę w rozwoju każdego biznesu. – Pomaga tworzyć i skutecznie realizować długofalowe przedsięwzięcia, odpowiednio reagować na zmiany zachodzące na rynku i w otoczeniu biznesowym firmy, a także budować wśród wszystkich członków organizacji poczucie wspólnej misji, za którą warto i należy podążać.
Źródło Mlekovita
REKLAMA