FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Fot. FB Mlekovita
Fot. FB Mlekovita

Mlekovita odnotowała rekordowy rok

16 stycznia 2021

W 2020 roku przychód Grupy MLEKOVITA, laureata Godła „Teraz Polska”, wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę – i to mimo trudnej sytuacji rynkowej wywołanej pandemią Covid-19. Dzięki skutecznej strategii, inwestycjom i rosnącemu eksportowi firma dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Sukces był możliwy m.in. dzięki eksportowi, którego wartość wyniosła 1,3 mld zł. Do 167 krajów świata, eksportowanych jest 35% wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów. Codziennie poza granice kraju wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych.

2020 rok, z uwagi na pandemię, był szczególny dla całej polskiej i światowej gospodarki. Mimo to Grupa MLEKOVITA konsekwentnie i dynamicznie się rozwija, osiągając znakomite wyniki. Rekordowe przychody są zasługą m.in. obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby. To także wynik konsekwentnie przeprowadzanych inwestycji oraz codziennej pracy 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. – mówi Dariusz Sapiński, prezes Grupy MLEKOVITA.

Miniony rok to dla Mlekovity czas wielkich inwestycji w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej, na które w 2020 r. firma przeznaczyła 100 mln zł. Największym przedsięwzięciem jest budowa mroźni wraz z magazynami i infrastrukturą w centrali w Wysokiem Mazowieckiem. Równie ważne było uruchomienie pierwszej w Polsce linii technologicznej do produkcji batoników twarogowych w zakładzie w Pilicy, a także linii do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku w zakładzie w Świeciu. Wielkich inwestycji nie byłoby jednak bez kolejnych sukcesów w skupie surowca. Ilość skupionego w 2020 r. mleka znów okazała się rekordowa i przekroczyła poziom 2,3 mld litrów.

W ubiegłym roku MLEKOVITA uruchomiła nowy kanał sprzedaży - dwa sklepy internetowe: sba.com.pl z artykułami o dużej zawartości białka oraz mlekovitka.pl, oferujący nie tylko szeroki asortyment produktów mleczarskich marki MLEKOVITA, ale i szereg innych artykułów spożywczych i przemysłowych.

Firma inwestuje również w CSR i ochronę środowiska. Wybudowała kotłownie gazowe i elektrociepłownie w zakładach w Trzebownisku na Podkarpaciu, w Lubawie oraz w Morągu. Podjęła również działania mające na celu redukcję tworzyw sztucznych w opakowaniach o 100 tys. kg w skali roku.

Nie spoczywamy na laurach i wciąż podnosimy sobie poprzeczkę. Dzięki wszystkim prowadzonym inwestycjom oraz najwyższej jakości produktom wychodzimy naprzeciw ciągle zwiększającym się oczekiwaniom konsumentów, nie tylko w Polsce, ale i na świecie.– podkreśla Prezes Sapiński.

W wypowiedzi dla Magazynu "Teraz Polska" Dariusz Sapiński przyznaje, że przywództwo odgrywa kluczową rolę w rozwoju każdego biznesu. – Pomaga tworzyć i skutecznie realizować długofalowe przedsięwzięcia, odpowiednio reagować na zmiany zachodzące na rynku i w otoczeniu biznesowym firmy, a także budować wśród wszystkich członków organizacji poczucie wspólnej misji, za którą warto i należy podążać.

Źródło Mlekovita

REKLAMA

 

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.