Mlekovita z rekordowym wynikiem sprzedaży. Mimo pandemii
Mimo zawirowań rynkowych wywołanych pandemią Covid-19 pierwsze półroczne br. zakończyło się dla Grupy MLEKOVITA, dwukrotnego laureata Godła „Teraz Polska”, ogromnym sukcesem w sprzedaży.
– Mimo trudnej sytuacji rynkowej wyniki bieżącego roku wyraźnie wskazują na skuteczność przyjętej strategii rozwoju i kolejny rekord w osiągniętych przychodach. Pozwala to szacować, że w perspektywie całego roku przychody wypracowane przez MLEKOVITĘ ponownie będą najwyższe w historii firmy, co już teraz – po raz kolejny – potwierdza jej pozycję lidera. Dotychczas nasze przychody rok do roku rosły o ok. 10% – czyli pięciokrotnie szybciej niż rynek. W 2020, mimo trudnego roku, wyniki zapowiadają się dużo lepiej i wszystko wskazuje na to, że próg 6 mld zł przychodu osiągniemy szybciej, niż planowaliśmy – z dumą mówi prezes Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.
Przychody Grupy Mlekovita w pierwszej połowie br. zbliżyły się do poziomu 3 mld zł. W porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku dynamika sprzedaży w pierwszej połowie 2020 r. wzrosła o ok. 13%. Na ten wynik składa się także wyjątkowa aktywność eksportowa, która pozwoliła osiągnąć wartość sprzedaży bliską 1 mld zł i dynamikę sprzedaży na poziomie 21% (porównując pierwsze sześć miesięcy 2020 do tego samego okresu 2019).
Co ważne, nawet w dobie kryzysu branża mleczarska i spożywcza ewoluują i aby utrzymywać silną markę, muszą sprostać kolejnym wyzwaniom. Tylko w pierwszej połowie 2020 r., w której rozwój rynku i wielu firm został zahamowany przez pandemię, MLEKOVITA wydała na inwestycje już ponad 26 mln zł, w tym w rozbudowę zakładów i linii produkcyjnych w całej Grupie, a także w inwestycje z zakresu ochrony środowiska czy CSR.
– Polska MLEKOVITA jest największą grupą mleczarską w Europie Środkowo-Wschodniej. Nie spoczywamy na laurach, inwestujemy i każdego dnia ciężko pracujemy, by docierać do coraz szerszej grupy konsumentów – obecnie nasze produkty goszczą nie tylko w polskich domach, ale i w już 167 krajach świata.– podkreśla prezes Sapiński.
MLEKOVITA w okresie pandemii nie zapomina o najbardziej potrzebujących z lokalnego otoczenia. Firma dofinansowała zakup karetki dla Pogotowia Ratunkowego w Wysokiem Mazowieckiem, przekazała maseczki i przyłbice Wojewódzkiemu Szpitalowi Zespolonemu w Białymstoku, a także dostarczała produkty do Banków Żywności i Caritas Polska. Już w marcu firma realizowała dostawy bezpośrednio do domów osób objętych kwarantanną, aby nikomu nie zabrakło produktów mlecznych, które są niezwykle ważnym elementem codziennej diety. Działania CSR są prowadzone przez MLEKOVITĘ regularnie od lat, co wielokrotnie było już nagradzane m.in. Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP w kategorii „Odpowiedzialny biznes”.
MLEKOVITA jest dwukrotnym Laureatem Godła "Teraz Polska". W XXVII edycji Konkursu „Teraz Polska” firma została nagrodzona w kategorii „Usługi” za sieć sklepów firmowych MLEKOVITKA, a w XXVIII edycji konkursu - w kategorii „Produkty spożywcze” za linię serów dojrzewających.
Źródło: Mlekovita