FUNDACJA TERAZ POLSKA

Polacy chcą płacić kartą na bazarkach

Fot. Pixabay
środa, 18 sierpnia 2021

Fundacja Polska Bezgotówkowa zwróciła się do konsumentów z pytaniem, w jakim punkcie handlowym lub usługowym chcieliby płacić bezgotówkowo, a na tę chwilę nie ma w nim takiej możliwości. Prawie połowa Polaków chciałaby móc płacić kartą na pobliskim bazarku. Konsumenci szczególnie dostrzegają brak możliwości płatności elektronicznych tam, gdzie zwyczajowo płaci się bilonem o konkretnych nominałach: np. w toaletach publicznych. W pierwszej dziesiątce można znaleźć także usługi takie jak: krawieckie, szewskie, naprawy samochodów czy fryzjerskie. W tych miejscach klienci często nie mają wyboru metody płatności.

Badanie pokazało, że dla konsumentów ważne są zlokalizowane blisko domu sklepy oraz punkty usługowe. Prawie połowa (48%) Polaków chciałaby móc płacić bezgotówkowo na pobliskim bazarku, gdzie zwykle kupuje produkty spożywcze takie jak warzywa, owoce, pieczywo, nabiał, czy wędliny, często od polskich, lokalnych producentów. Duża liczba respondentów zwróciła uwagę na brak możliwości płacenia kartą w publicznych toaletach (41%), w których zwykle potrzebny jest bilon. Co ciekawe, jedna trzecia Polaków chciałaby móc zapłacić bezgotówkowo u krawca czy szewca, czyli w zakładach rzemieślniczych, które w ostatnich latach przeżywają swój renesans. Podobną liczbę wskazań uzyskały urzędy i publiczna komunikacja. Kolejna kategoria w zestawieniu to typowe punkty usługowe takie jak: warsztat samochodowy i lokalne zakłady fryzjerskie. Pierwszą dziesiątkę zamykają kościoły – blisko 1/3 Polaków chciałaby móc złożyć ofiarę na tacę lub w kancelarii parafialnej za pomocą terminala.

Mówiąc o białych plamach w płatnościach bezgotówkowych zwykle mamy na myśli ujęcie geograficzne. Natomiast, białe plamy związane są też z poszczególnymi branżami czy usługami tradycyjnie kojarzonymi praktycznie wyłączenie z płatnością gotówką. Jako Fundacja podejmujemy różne inicjatywy, które doprowadzą do wyrównywania szans – tak, aby każdy mógł swobodnie wybierać taką formę płatności, która jest dla niego w danym momencie wygodna i korzystna – komentuje Grażyna Ciurzyńska, prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Oto pierwsza dziesiątka miejsc, w których Polacy chcieliby płacić bezgotówkowo:

  1. Na pobliskim bazarku
  2. W toaletach publicznych
  3. U krawcowej
  4. U szewca
  5. W autobusie lub tramwaju
  6. W urzędzie
  7. W przychodni
  8. W warsztacie samochodowym
  9. U fryzjera
  10. W kościele

 

Badanie zostało zrealizowane w lipcu 2021 r. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez agencję Maison&Partners na panelu badawczym Ariadna. Próba ogólnopolska licząca N=1051 osób w wieku od 18 lat wzwyż. Struktura próby dobrana według reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.

Źródło: Materiały prasowe Fundacji Polska Bezgotówkowa

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter
Czytaj także

ZAMÓW NEWSLETTER:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.