FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
karta góra 2
Polacy ufają jakości. Raport z badań społeczno-rynkowych Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego

Polacy ufają jakości. Raport z badań społeczno-rynkowych Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego

28 października 2025

W świecie przepełnionym reklamami i obietnicami marketingowymi Polacy coraz częściej szukają prostych, wiarygodnych sygnałów jakości. Z najnowszego raportu Zachowania zakupowe Polaków. Zaufanie, jakość i emocje - siła marki „Teraz Polska” wynika, że Godło „Teraz Polska” pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych symboli na krajowym rynku.

3 na 4 Polaków rozpoznaje Godło „Teraz Polska”

Badanie pokazuje, że zaufanie i emocje odgrywają dziś równie ważną rolę, jak cena czy jakość produktu. Polacy nie tylko rozpoznają znak „Teraz Polska” – oni go czują. Dla wielu konsumentów biało-czerwone Godło stało się symbolem pewności i bezpieczeństwa wyboru, który pomaga odnaleźć się w świecie nadmiaru ofert i informacji.

Duma, zaufanie i poczucie bezpieczeństwa - to wartości, 
z którymi Polacy kojarzą Godło „Teraz Polska”

Jakość Nadal Króluje, Ale Potrzebuje Dowodu

Choć Polacy coraz uważniej liczą każdą złotówkę, jakość wciąż jest najważniejszym kryterium zakupowym.

78,6% Polaków kieruje się podczas zakupów jakością produktu

3 na 4 Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkty wyższej jakości

Większość badanych wskazuje ją jako kluczowy czynnik decyzji, choć coraz częściej oczekuje jej potwierdzenia – certyfikatu, opinii lub znaku jakości. W tym kontekście Godło „Teraz Polska” zyskuje na znaczeniu jako prosty, zrozumiały i wiarygodny sygnał jakości, który pomaga w podjęciu decyzji zakupowej.

Raport wskazuje też, że rośnie rola „widocznych dowodów jakości” – opakowania, oznaczenia i certyfikaty mają coraz większy wpływ na wybory konsumentów. Polacy chcą widzieć, że produkt jest sprawdzony i wart swojej ceny.

Zaufanie, Które Sprzedaje

Znak „Teraz Polska” nie tylko budzi pozytywne emocje, ale ma realny wpływ na decyzje zakupowe. Większość badanych deklaruje, że obecność Godła na produkcie lub usłudze zwiększa prawdopodobieństwo wyboru właśnie tej oferty.

82 % Polaków, którzy znają Godło „Teraz Polska”, chętniej sięga po oznaczone nim produkty/usługi
 i uważa, że wyróżnienie nim firmy wzmacnia jej prestiż

Konsumenci postrzegają Godło jako certyfikat zaufania i rzetelności – szczególnie w kategoriach, w których trudno samodzielnie ocenić jakość, takich jak żywność, kosmetyki czy usługi finansowe.

Godło „Teraz Polska” Jako Przewaga Konkurencyjna

W czasach, gdy konsumenci szukają prostych i wiarygodnych sygnałów jakości, Godło „Teraz Polska” staje się czymś więcej niż wyróżnieniem – zapewnia przewagę rynkową. To znak, który łączy racjonalny wybór z emocjonalnym zaufaniem. Firmy posługujące się Godłem nie tylko budują prestiż, ale realnie wzmacniają swoją pozycję w świadomości klientów – mówi Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”.

Nowy Wymiar Patriotyzmu Konsumenckiego

Badanie pokazuje, że patriotyzm zakupowy Polaków dojrzewa – przestaje być wyłącznie gestem emocjonalnym, a staje się świadomym, pragmatycznym wyborem. Polacy chętnie sięgają po produkty krajowego pochodzenia, jeśli łączą one wysoką jakość, nowoczesność i konkurencyjną cenę.

84,2% Polaków uznało, że mając możliwość wyboru, należy kupować polskie produkty

Godło „Teraz Polska” doskonale wpisuje się w ten trend – łączy wartości społeczne z rynkowymi, a jego obecność na produkcie oznacza, że marka łączy tradycję z innowacyjnością.

Wiarygodność Potwierdzona Doświadczeniem

Zaufanie do Godła „Teraz Polska” nie jest oparte wyłącznie na deklaracjach. Większość Polaków uważa, że produkty i usługi nim oznaczone spełniają ich oczekiwania. To pokazuje, że znak nie jest pustym symbolem marketingowym, lecz realną gwarancją jakości.

90,5% Polaków, którzy znają Godło „Teraz Polska”,
uważa, że oznaczone nim produkty/usługi spełniły ich oczekiwania

Raport: Zachowania Zakupowe Polaków. Zaufanie, Jakość I Emocje - Siła Marki „Teraz Polska”

Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2025 roku przez ASM – Research Solutions Strategy na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. Raport analizuje kluczowe czynniki wpływające na decyzje zakupowe Polaków, postawy wobec rodzimych marek oraz poziom rozpoznawalności i zaufania do znaku „Teraz Polska”.

Pełny raport dostępny jest na stronie: [LINK DO RAPORTU]

karta dół 2
karta dół laureaci 2025

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego 

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 252
a.siedlinska@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.