FUNDACJA TERAZ POLSKA

Polska promocja na "5 minut przed EURO2012"

środa, 9 maja 2012

8 maja na Torwarze po raz piąty już odbyła się konferencja o promocji Polski pt. " 5 minut przed UEFA EURO 2012". Tego typu spotkania, organizowane przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego, tworzą unikalną platformę umożliwiającą wymianę informacji i koncepcji promocyjnych pomiędzy najważniejszymi graczami polskiej promocji - resortami, agendami rządowymi i samorządami.

W pierwszej części konferencji decydenci odpowiadający za promocję polskiej gospodarki, kultury, sportu, turystyki i rolnictwa, w krótkich wystąpieniach, odpowiadali na zadane im pytanie „Czy i jak wykorzystano główne wydarzenia i okazje do promocji i kreowania wizerunku Polski?” Moderatorem tej części był poseł Adam Szejnfeld a panelistami zostali: Robert Kwiatkowski - doradca prezesa PAIiIZ, który opowiadał o sukcesie propagandowym "zielonej wyspy" oraz zacieśnieniu stosunków gospodarczych z Chinami, Anna Wróbel z Biura prezesa PARP mówiła o zaangażowaniu agencji w międzynarodowe sieci współpracy w branżach takich jak: spożywcza, ochrony środowiska czy budowlana, Beata Stelmach - podsekretarz stanu w MSZ podkreślała konieczność promocji sukcesu polskiej transformacji (po 20 latach Polska to 6. gospodarka w Europie), Monika Smoleń – podsekretarz stanu w MKiDN opowiadała o programie kulturalnym podczas prezydencji, który został uznany za najlepszy element tego projektu, Joanna Kiliszek – zastępca dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza dodała, że nie można mówić o sukcesie gospodarczym bez inwestycji w kulturę, Lucjan Zwolak – zastępca Prezesa Agencji Rynku Rolnego mówił o efektach promocji polskich produktów rolnych na rynkach zagranicznych, a Bartłomiej Walas – Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej opowiadał o prowadzonych działaniach promocyjnych Polski w związku z Euro 2012 na 3 rynkach geograficznych - Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii.

Wszyscy zgodnie twierdzili, że obecny system promocji Polski nie jest efektywny oraz brak jest uniwersalnych miar umożliwiających badanie skuteczności i efektywności działań promocyjnych kraju. Na te potrzeby odpowiedział od razu w podsumowaniu prof. Krzysztof Opolski z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW, zapowiadając powołanie zespołu ds. badań skuteczności i efektywności promocji Polski.

W drugim panelu, moderowanym przez Jarosława Górskiego z Best Place - Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc, uczestnicy zastanawiali się jakie efekty promocyjne można uzyskać poprzez organizację międzynarodowych wydarzeniach sportowych. Andrzej Person – attache olimpijskiej reprezentacji Polski i Adam Krzesiński – dyrektor Generalny PKOL przedstawiali efekty jakie do tej pory uzyskał Londyn na przygotowaniach do Olimpiady, a Robert Korzeniowski – doradca UEFA ds. PR i Juliusz Głuski - rzecznik prasowy EURO2012 Polska pokazywali efekty promocyjne przygotowań Polski do Euro 2012.

W drugiej części zaproszeni goście: Jacek Janowski – sekretarz zespołu ds. UEFA EURO 2012™, Łukasz Goździor – dyrektor Biura Promocji Miasta Poznania, Marcin Kandefer – dyrektor Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Kraków, Norbert Skupiński – redaktor naczelny Sport Plus, Tomasz Kułakowski – Dyrektor Zarządzający Warszawskiej Organizacji Turystycznej, Janusz Cieślak – Wiceprezydent Europejskiego Klubu Biznesu i Adam Mikołajczyk – Prezes Zarządu Europejskiego Instytut Marketingu Miejsc Best Place dyskutowali o korzyściach płynących z EURO 2012 dla jednostek samorządu terytorialnego, w tym miast - gospodarzy oraz lokalnego biznesu. Wszyscy byli pozytywnie nastawieni co do wymiernych efektów, zwłaszcza w dłuższej perspektywie czasu niż te 3 tygodnie turnieju.

GALERIA ZDJĘĆ

 


 

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter
Czytaj także

ZAMÓW NEWSLETTER:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.