Polski biznes zdaje egzamin ze społecznej odpowiedzialności
Żabka Polska, Huawei i Caritas Polska zostały wyróżnione w 44. edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Laureatów doceniono za ogromny wkład w walkę z epidemią koronawirusa w Polsce. Aktualne wydanie raportu, opublikowane także w serwisie RaportCSR.pl, to kompendium wiedzy nt. podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa i instytucje inicjatyw w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu w tym trudnym czasie. Obok prezentacji dobrych praktyk, znalazły się w nim także wywiady i komentarze ekspertów.
44. edycja Raportu CSR została w całości poświęcona kulisom walki polskiego biznesu z epidemią koronawirusa. I choć epidemia wciąż trwa, a walka o zdrowie i życie Polaków nadal się toczy, to dziś można już głośno powiedzieć o tych, dla których społeczna odpowiedzialność biznesu nie jest pustym sloganem.
– Odpowiedzialne firmy, nie zważając na trudną sytuację gospodarczą, chętnie zaangażowały się w niesienie pomocy potrzebującym w tym trudnym czasie. Wyróżniliśmy działania sieci Żabka, która obok wsparcia produktowego przekazała na walkę z epidemią już blisko 9 mln zł, a także firmę Huawei, która jako jedna z pierwszych wprowadziła specjalne zasady pracy, aby zminimalizować ryzyko zakażeń wśród pracowników. Postanowiliśmy też przyznać specjalne wyróżnienie dla Caritas Polska, która zgromadziła już ponad 20 mln zł na wsparcie medyków i pomoc niesioną osobom starszym – podkreśla Natalia Witkowska, redaktor naczelna serwisu RaportCSR.pl.
Laureaci: sieć Żabka i firma Huawei
Pomoc o wartości blisko 9 mln zł została przekazana na walkę z epidemią dzięki inicjatywom podjętym przez firmę Żabka Polska, właściciela sieci ponad 6 tys. sklepów Żabka. Środki finansowe zostały przeznaczone na wsparcie instytucji wskazanych przez Ministerstwo Zdrowia, zakup testów diagnostycznych, a także, dzięki ogromnemu zaangażowaniu klientów, na pomoc 16 regionalnym szpitalom zakaźnym. Sieć przeorganizowała tak pracę swoich sklepów, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracownikom i klientom. Umożliwia także klientom zakup maseczek ochronnych w najniższej cenie na rynku, która wynika z całkowitej rezygnacji z zysku przez firmę i jej franczyzobiorców.
Firma Huawei jako jedna z pierwszych w Polsce zareagowała na niepokojące doniesienia z Chin i wdrożyła specjalne zasady pracy, aby zminimalizować ryzyko zakażeń. Zorganizowano m.in. własny transport zbiorowy dla pracowników i wprowadzono funkcje health managera. Huawei zaangażował się także w pomoc służbom medycznym, przekazując 20 tys. masek ochronnych do jednoimiennego Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie.
Caritas Polska ze specjalnym wyróżnieniem
Na specjalne wyróżnienie zasługuje Caritas Polska - największa organizacja pomocowa w kraju, która w ramach kampanii #PomocDlaSeniora oraz #WdzięczniMedykom, zgromadziła już ponad 20 mln zł na pomoc dla seniorów, bezdomnych i chorych, a także na zakup respiratorów i najbardziej potrzebnego wyposażenia dla polskich szpitali.
Eksperci doceniają zaangażowanie polskich przedsiębiorstw i instytucji
W Raporcie CSR znajdziemy też komentarz Andrzeja Malinowskiego, prezydenta Pracodawców RP, który przywołując inicjatywy m.in. sieci Aptek Gemini, CTL Logistics, PKP Energetyka czy Vaping Association Polska, dowodzi, że polskie firmy zdają egzamin z odpowiedzialności. Przedstawiamy także kampanię „Nie pozwolę ci się zamknąć”, organizowaną przez Krajową Izbę Gospodarczą. Poznamy też specjalne programy opieki zdrowotnej wdrożone przez LUX MED, które umożliwiają skuteczne realizowanie potrzeb pacjentów w tym trudnym czasie.
Raport można pobrać TUTAJ
Partnerami Raportu są Agencja Informacyjna ISBnews, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz serwis Kurier365.pl.