FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Polski biznes zdaje egzamin ze społecznej odpowiedzialności

Polski biznes zdaje egzamin ze społecznej odpowiedzialności

22 kwietnia 2020

 

Żabka Polska, Huawei i Caritas Polska zostały wyróżnione w 44. edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Laureatów doceniono za ogromny wkład w walkę z epidemią koronawirusa w Polsce. Aktualne wydanie raportu, opublikowane także w serwisie RaportCSR.pl, to kompendium wiedzy nt. podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa i instytucje inicjatyw w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu w tym trudnym czasie. Obok prezentacji dobrych praktyk, znalazły się w nim także wywiady i komentarze ekspertów.

44. edycja Raportu CSR została w całości poświęcona kulisom walki polskiego biznesu z epidemią koronawirusa. I choć epidemia wciąż trwa, a walka o zdrowie i życie Polaków nadal się toczy, to dziś można już głośno powiedzieć o tych, dla których społeczna odpowiedzialność biznesu nie jest pustym sloganem. 

– Odpowiedzialne firmy, nie zważając na trudną sytuację gospodarczą, chętnie zaangażowały się w niesienie pomocy potrzebującym w tym trudnym czasie. Wyróżniliśmy działania sieci Żabka, która obok wsparcia produktowego przekazała na walkę z epidemią już blisko 9 mln zł, a także firmę Huawei, która jako jedna z pierwszych wprowadziła specjalne zasady pracy, aby zminimalizować ryzyko zakażeń wśród pracowników. Postanowiliśmy też przyznać specjalne wyróżnienie dla Caritas Polska, która zgromadziła już ponad 20 mln zł na wsparcie medyków i pomoc niesioną osobom starszym – podkreśla Natalia Witkowska, redaktor naczelna serwisu RaportCSR.pl.

Laureaci: sieć Żabka i firma Huawei

Pomoc o wartości blisko 9 mln zł została przekazana na walkę z epidemią dzięki inicjatywom podjętym przez firmę Żabka Polska, właściciela sieci ponad 6 tys. sklepów Żabka. Środki finansowe zostały przeznaczone na wsparcie instytucji wskazanych przez Ministerstwo Zdrowia, zakup testów diagnostycznych, a także, dzięki ogromnemu zaangażowaniu klientów, na pomoc 16 regionalnym szpitalom zakaźnym. Sieć przeorganizowała tak pracę swoich sklepów, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracownikom i klientom. Umożliwia także klientom zakup maseczek ochronnych w najniższej cenie na rynku, która wynika z całkowitej rezygnacji z zysku przez firmę i jej franczyzobiorców.

Firma Huawei jako jedna z pierwszych w Polsce zareagowała na niepokojące doniesienia z Chin i wdrożyła specjalne zasady pracy, aby zminimalizować ryzyko zakażeń. Zorganizowano m.in. własny transport zbiorowy dla pracowników i wprowadzono funkcje health managera. Huawei zaangażował się także w pomoc służbom medycznym,  przekazując 20 tys. masek ochronnych do jednoimiennego Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie.

Caritas Polska ze specjalnym wyróżnieniem

Na specjalne wyróżnienie zasługuje Caritas Polska - największa organizacja pomocowa w kraju, która w ramach kampanii #PomocDlaSeniora oraz #WdzięczniMedykom, zgromadziła już ponad 20 mln zł na pomoc dla seniorów, bezdomnych i chorych, a także na zakup respiratorów i najbardziej potrzebnego wyposażenia dla polskich szpitali.

Eksperci doceniają zaangażowanie polskich przedsiębiorstw i instytucji

W Raporcie CSR znajdziemy też komentarz Andrzeja Malinowskiego, prezydenta Pracodawców RP, który przywołując inicjatywy m.in. sieci Aptek Gemini, CTL Logistics, PKP Energetyka czy Vaping Association Polska, dowodzi, że polskie firmy zdają egzamin z odpowiedzialności. Przedstawiamy także kampanię „Nie pozwolę ci się zamknąć”, organizowaną przez Krajową Izbę Gospodarczą. Poznamy też specjalne programy opieki zdrowotnej wdrożone przez LUX MED, które umożliwiają skuteczne realizowanie potrzeb pacjentów w tym trudnym czasie.

Raport można pobrać TUTAJ

Partnerami Raportu  są Agencja Informacyjna ISBnews, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”  oraz serwis Kurier365.pl

 

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.