Posiedzenie Rady ds. Przedsiębiorczości poświęcone promocji polskiej marki
O promocji polskiej gospodarki i budowaniu świadomości konsumenckiej w piątek 24 kwietnia br. z ministrem Adamem Kwiatkowskim oraz prezydenckim doradcą Zdzisławem Sokalem dyskutowali uczestnicy wideokonferencji Rady ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP.
Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele instytucji zajmujących się promocją polskich produktów w kraju i na świecie: Grażyna Ciurzyńska – p.o. Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Krzysztof Przybył – Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. Ponadto uczestnikami wideokonferencji byli przedstawiciele polskich przedsiębiorstw różnych branż oraz szerokie grono ekspertów.
Zdaniem uczestników wideokonferencji konieczne jest podjęcie działań wspierających produkty tworzone przez polskie przedsiębiorstwa, budując wokół nich wspólnotę gospodarczą. Promocja polskich produktów oraz budowanie rozpoznawalności polskich marek jest istotnym elementem tworzenia możliwości eksportowych oraz rozwojowych naszej gospodarki. Konieczne jest współdziałanie wszystkich instytucji, szerokiego spektrum organizacji branżowych i przedsiębiorców oraz przedstawicieli organów państwa.
W dobie pandemii spowodowanej wirusem SARS-CoV-2, która rozerwała łańcuchy dostaw światowej gospodarki, czynnik lokalizacyjny w postaci produktów rodzimych zyskuje na znaczeniu. To szansa dla wielu przedsiębiorstw na oparcie łańcucha wartości na krajowych partnerach i dostawcach.
Zapoczątkowana dyskusja ma na celu wypracowanie kompleksowej strategii promocji polskich produktów w kraju oraz na świecie.
Źródło: Prezydent.pl