Poznajmy nominowanych do Godła „Teraz Polska”. To już 30. raz
31 prokdutów, 20 usług i 2 innowacje uzyskały nominacje do Polskiego Godła Promocyjnego w 30. edycji Konkursu „Teraz Polska”. Spektrum nominowanych jest szerokie: od produktów spożywczych, budowlanych, wyrobów kosmetycznych, farmaceutycznych, poprzez roboty, programy, aplikacje, fotowoltaikę, aż do usług handlowych, transportowych, medycznych, finansowych. Wśród nominowanych są oferty zarówno skierowane do szerokiego odbiorcy, jak i bardzo specjalistyczne, jak chociażby dystrybucja energii dla kolei czy tankowanie statków paliwem LNG. Wszystkie zgłoszenia łączy jedno: wysoka, polska jakość potwierdzona ocenami niezależnych Branżowych Komisji Ekspertów.
– Konkurs „Teraz Polska” istnieje od 30 lat. Powołany został u progu transformacji ustrojowej 1989 roku, aby wspierać polską przedsiębiorczość oraz zachęcać konsumentów do zakupu polskich produktów w dobie zalewu rynku zagranicznymi towarami. Przez lata biało-czerwone Godło „Teraz Polska” stało się synonimem najwyższej polskiej jakości i wzbudza zaufanie zarówno klientów, jak i przedsiębiorców. Dziś po raz 30. ogłaszamy nominacje do Godła „Teraz Polska”. Jest to wyjątkowa edycja Konkursu. Niestety, nie tylko z powodu jubileuszu, ale także pandemii koronawirusa, z którą przyszło się zmierzyć nam wszystkim – mówi Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
– Z uwagi na wymogi bezpieczeństwa sanitarnego tegoroczne posiedzenie Kapituły „Teraz Polska” odbywa się w formie wideokonferencji, a jej członkowie wybiorą laureatów Konkursu, głosując online. Z puli 53 nominowanych zgłoszeń Kapituła pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera dokona wyboru 25 laureatów. Będzie miała niełatwe zadanie, gdyż poziom tegorocznych zgłoszeń jest bardzo wysoki, o czym świadczą oceny wystawione przez Branżowe Komisje Ekspertów – mówi Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”.
Obostrzenia wynikające z pandemii koronawirusa spowodowały konieczność czasowego zamknięcia lub ograniczenia działalności wielu firm, co skutkowało zamrożeniem gospodarki nie tylko w Polsce. Z taką sytuacją świat mierzy się po raz pierwszy w dziejach. Nie wiemy także, co oznacza określenie „po pandemii”. Jak konieczność pracy zdalnej i ciągłe poczucie obawy przed zagrożeniem epidemicznym wpłyną na zachowania konsumentów i, co za tym idzie, szybkość odmrażania gospodarki.
– Niezależnie od wszystkiego gospodarka musi zacząć z powrotem funkcjonować i tutaj Fundacja „Teraz Polska” i piękne Godło z trzydziestoletnią tradycją mają do odegrania niebagatelną rolę. Tak jak 30 lat temu, tak i dzisiaj jest bardzo ważne, byśmy przy odmrażaniu gospodarki potrafili wybierać najlepszych, którzy szczególnie zasługują na szybki powrót na rynek. I dlatego, niezależnie od trudności, które dzisiaj wszyscy odczuwamy, postanowiliśmy punktualnie zrealizować kolejną edycję naszego konkursu – podkreśla prof. Michał Kleiber, przewodniczący Kapituły „Teraz Polska”.
Od początku pandemii dla zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego było jasne, że o być albo nie być polskich przedsiębiorstw zdecyduje dotarcie do klienta i przekonanie go, że warto kupić produkt lub usługę tworzone, opracowane, produkowane w Polsce. A o przyszłej kondycji polskiej gospodarki, o miejscach pracy, o zażegnaniu widma kryzysu zdecydują nasi konsumenci – jeżeli wybiorą polskie produkty i usługi wysokiej jakości.
- Szczególnie teraz, w dobie pandemii #Covid_19, promocja polskich marek jest bardzo ważna – pokreśliła podczas posiedzenia wicepremier Jadwiga Emilewicz, członek Kapituły Teraz Polska.
– Dlatego właśnie możliwość korzystania z Godła „Teraz Polska”, umieszczanego na produktach i usługach, będzie miała znaczenie fundamentalne, bo po prostu zdecyduje o przyszłości wielu firm i wielu Polaków w nich pracujących – mówi Krzysztof Przybył.
Oczywiście gospodarka to system naczyń połączonych, ale dziś, przy próbie powrotu na ścieżkę wzrostu, ogromnie ważne jest, aby pobudzić popyt i przekonać konsumentów, że dla własnego dobra warto być lojalnym wobec polskich producentów. – Lojalność klientów, konsumentów jest dziś bardzo istotna. Jako uczelnia wyższa będziemy edukować, że warto cenić polskie produkty wysokiej jakości. One w szczególności mogą skłonić konsumentów do wydatkowania środków finansowych na konsumpcję, bo bez nich będzie bardzo trudno uruchomić polską gospodarkę – mówi prof. Piotr Wachowiak, rektor elekt Szkoły Głównej Handlowej, członek Kapituły „Teraz Polska”.
W pierwszych dniach walki z pandemią koronawirusa do pomocy służbie zdrowia ruszyło wielu Polaków i wiele polskich firm, pokazując po raz kolejny w historii narodu, że w chwili próby stać nas na gesty solidarności i troski o dobro ogółu. Teraz polska gospodarka wymaga naszej troski. Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego wpisuje się w ten nurt pomocy. – Na szczęście nie jesteśmy sami. Mamy sprawdzonych od lat partnerów, liderów społecznie odpowiedzialnego biznesu, ale także liderów myśli i ducha. Wieloletni sponsorzy Gali „Teraz Polska” stali się Partnerami Głównymi Konkursu „Teraz Polska”. To firma Fakro, wicelider światowej produkcji okien dachowych, oraz firma Blachy Pruszyński, największy polski producent blachodachówki. Niebywale cieszy, że mamy szansę współpracować z partnerami, którzy są prawdziwymi przyjaciółmi Fundacji. Nie tylko oferują konkretne wsparcie, ale też swoją postawą potwierdzają, że bliskie są im ideały, które wyraża od lat Polski Program Promocyjny „Teraz Polska” – mówi prezes Przybył.
Obrady Kapituły 30. edycji Konkursu „Teraz Polska” odbywają się 28 maja br. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Laureatów Godła „Teraz Polska” poznamy podczas uroczystości, która odbędzie się 9 czerwca br. w Pałacu Prezydenckim. Gala wręczeń nagród w 30. edycji Konkursu „Teraz Polska” jest objęta Patronatem Honorowym Prezydenta RP.
Pobierz listę Nominowanych w 30. edycji Konkrusu "Teraz Polska":