Prawdziwi przyjaciele w dobie pandemii
Krzysztof Przybył
Pandemia pokazała, że Polacy chcą i potrafią pomagać. Ruszyła fala wsparcia ze strony firm – i tych małych, i tych większych. Właśnie ukazała się 44. edycja kwartalnego Raportu CSR, poświęcona w całości działaniom z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w kontekście koronawirusa. Fundacja „Teraz Polska” jest jednym z patronów tego wydawnictwa.
Raport CSR, ukazujący się jako dodatek do „Gazety Finansowej”, liczy sobie ponad dziesięć lat. Fundacja „Teraz Polska” współpracuje z nim niemal od samego początku – promowanie społecznej działalności polskich przedsiębiorców to ważny element naszej aktywności. Tak samo, jak zachęta, by inspirować się takimi działaniami.
Laureatami najnowszej edycji zostały dwie znane i cenione marki – obie mocno zaangażowane w pomoc w trakcie trwającego zagrożenia. Pierwsza to sieć franczyzowa Żabka. Na walkę z epidemią wygospodarowała blisko 9 mln zł, a pieniądze trafiły na wsparcie instytucjom wskazanym przez Ministerstwo Zdrowia, zakup testów diagnostycznych i pomoc dla szesnastu regionalnych szpitali zakaźnych. Dodać należy, że Żabka niedawno wprowadziła do sprzedaży maseczki ochronne, rezygnując z zysku.
Druga z firm to znany elektroniczny Huawei. Oprócz przekazania kilkudziesięciu tysięcy masek ochronnych do Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie polski oddział koncernu wdrożył specjalne zasady pracy, mające na celu minimalizację ryzyka zakażenia. Zorganizowano specjalny transport dla pracowników i wprowadzono stanowisko health managera, który codziennie sprawdza stan zdrowia określonej grupy pracowników. Huawei jest wielką firmą, lecz takie rozwiązania leżą w zasięgu możliwości również mniejszych, polskich przedsiębiorców. Warto naśladować.