FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Fot. Kongres 60 Milionów
Fot. Kongres 60 Milionów

Prezes Teraz Polska na Kongresie 60 Milionów

18 lipca 2023

W dniach 13-15 lipca 2023 roku w G2A Arenie w Jasionce koło Rzeszowa odbyła się 14. edycja Kongresu 60 Milionów - Globalnego Zjazdu Polonii. W ramach wydarzenia zorganizowano debatę „Promocja polskich marek na globalnych rynkach - największe wyzwania dla polskich producentów”, w której uczestniczył Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. 

Eksportowane produkty są najlepszymi ambasadorami polskiej gospodarki i promują nasz kraj na rynkach zagranicznych, tworząc pozytywny odbiór Polski w oczach zagranicznych konsumentów - taką tezę przyjęli uczestnicy debaty. Obok Krzysztofa Przybyła, w dyskusji wzięli udział: dr Milena Gołda, Właścicielka Mag Press Agency i Forum Biznesu Polska; Wawrzyniec Maziejuk, Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia” oraz Jakub Fijewski, CEO Fijewski Gallery. Debatę moderował Adam Jastrowicz, Partnership Manager w Blue Media. 

Rozmówcy podkreślili, że marka – w tym również marka eksportowa – to nie tylko nazwa i logotyp, ale coś więcej. Konsumenci patrzą na markę z punktu widzenia jakości i gwarancji, że dostaną po raz kolejny produkt, który jest zgodny z ich oczekiwaniami. Z marką kojarzy się również tzw. kapitał marki, związany z tradycją i dziedzictwem marki, które jest dla odbiorcy drogowskazem, że wybierając daną markę kupuje nie tylko konkretne dobro materialne, ale także pewną wartość społeczną, historyczną, związana z tradycyjnym i naturalnym sposobem produkcji.

Podczas debaty zwrócono także uwagę na to, że marki produktów powinny czerpać z silnej marki narodowej. Marka musi być autentyczna, nieść pewną opowieść, ponieważ nie kupujemy tylko produktu z określoną nazwą, ale opowieść o nim, o regionie skąd pochodzi, o producencie i o kraju wytworzenia.

Jednym z narzędzi promocji produktów i usług poza granicami kraju jest Godło „Teraz Polska”. Krzysztof Przybył, opowiedział o kilku firmach, które wykorzystują ten znak w swoich działaniach proeksportowych: „Firma FAKRO zdobyła nagrodę w 1996 r., wtedy jeszcze jako niewielka firma nowosądecka, a dzisiaj jest drugim na świecie producentem okien dachowych, który nie tylko sprzedaje, ale i produkuje swoje wyroby w różnych miejscach na świecie. Zawsze w tej ekspansji globalnej towarzyszyło jej Godło „Teraz Polska”, co podkreślają zarządzający przedsiębiorstwem. Kolejnym przykładem firmy nagrodzonej w Konkursie „Teraz Polska”, która z powodzeniem zdobywa zagraniczne rynki, jest SELENA, mocno rozpoznawalny brand chemii budowlanej na świecie. Nie każdy wie, że Suempol, znany w Europie producent łososia norweskiego i jeden z większych eksporterów tego produktu, także zagranicą posiada swoje hodowle i zakłady. W gronie laureatów mamy również produkty bardzo wyjątkowe o niepowtarzalnym charakterze. Na przykład firmę Vitbis, producenta bombek choinkowych ze Złotoryi, którego wyroby są wręcz rozchwytywane na rynku amerykańskim.

Wymiana poglądów i doświadczeń zaproszonych gości wykazała, że dużą zaletą polskich przedsiębiorców jest to, że potrafią znaleźć niszę i na niej zaistnieć. To nad czym powinni popracować wszyscy, którzy tworzą polską gospodarkę to zwiększenie nakładów na innowacje. - Bez tego nie osiągniemy znacznego wzrostu eksportu i przewagi konkurencyjnej na rynkach miedzynarodowych - skwitował Krzysztof Przybył. 

 

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.