Konferencja "Promocja Polski - stan i perspektywy"
22 czerwca br. w Pałacu Staszica w Warszawie odbyła się kolejna konferencja poświęcona w całości promocji Polski. W konferencji wzięli udział przedstawiciele administracji rządowej, przedsiębiorcy, przedstawiciele organizacji gospodarczych, a także mediów.
Uczestników konferencji powitał Krzysztof Przybył – Prezes Zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Przeprowadzono trzy panele dyskusyjne:
- promocja turystyczna – priorytety i działania
- promocja rolno-spożywcza z wykorzystaniem specjalistycznych funduszy
- promocja gospodarcza – środki unijne i własne
Ostatnia część konferencji miała charakter debaty.
Do grona panelistów zostali zaproszeni: Paweł Madler ze spółki PL.2012, Adam Szejnfeld – poseł na Sejm RP, Katarzyna Sobierajska - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Bożena Lublińska-Kasprzak - Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Robert Kwiatkowski z Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Bartłomiej Walas i Rafał Szmytke z Polskiej Organizacji Turystycznej, Władysław Łukasik - Prezes Agencji Rynku Rolnego, Paweł Potoroczyn - dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza, Tadeusz Baczko z INE PAN, Jan Korsak - Prezes Polskiej Izby Turystyki, dr Igor Mitroczuk – Radca Ministra w Ministerstwie Gospodarki, Andrzej Malinowski - Prezydent Przedsiębiorcy RP, Roman Rewald - Prezes Amerykańskiej Izby Handlowej, Wojciech Warski – Biznes Center Club, Janusz Cieślak – Wiceprezes PKB.
Konferencję moderowali: Grzegorz Kiszluk – Brief, Krzysztof Przybył – Prezes Fundacji , Andrzej Szumowski – PVA oraz Krzysztof Turowski – TV Biznes.
Główne przesłanie konferencji:
Wpływanie na wizerunek Polski powinno przybrać wymiar długofalowego, strategicznego programu z konkretnymi źródłami finansowania. Rezultatem tych działań powinno być wytworzenie marki Polska o określonych atrybutach – tak, aby to, co polskie kojarzyło się pozytywnie i by dobry wizerunek Polski wtórnie wspierał promocję polskich branż, regionów, miast, czy wreszcie konkretnych produktów i usług.
Promocja produktów – ich identyfikacja i selekcja - powinna się opierać na ocenie potencjału tych produktów do zaistnienia na rynkach międzynarodowych, a z drugiej strony – na ocenie ich możliwości wspierania założonego wizerunku marki narodowej.
Mówiąc o koordynacji działań promocyjnych nie należy zapominać o ciągle kulejących mechanizmach współpracy i uzgodnień pomiędzy administracją państwową, samorządową, biznesem i organizacjami pozarządowymi.
Temat promocji kraju sam w sobie nie byłby ciekawy i ważny, gdyby nie jego wymiar ekonomiczny. Musimy uczyć się tego, jak wykonywać promocję Polski tak, aby każda wydana złotówka na ten cel przyniosła przynajmniej kilka złotych zwrotu w postaci zwiększonego tempa wzrostu gospodarczego.
Prezentacje wykorzystane podczas konferencji:
- Anita Szczykutowicz: "Promocja produktów żywnościowych najwyższej jakości"
- Paweł Madler: "UEFA Euro 2012. Szansa - także promocyjna dla Polski"