Promocja rodzimych producentów, ochrona konkurencyjności i podatek estoński czyli strategia Prezesa FAKRO
W dniach 12-13 maja 2021 roku w Warszawie odbyła się wiosenna edycja kongresu Impact’21. Jest to jedna z największych konferencji poświęconych gospodarce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W wydarzeniu wziął udział Ryszard Florek, prezes firmy FAKRO. Światowy wicelider w produkcji okien dachowych jest laureatem Konkursu „Teraz Polska” i strategicznym partnerem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Ryszard Florek uczestniczył w debacie „Firmy rodzinne w dobie pandemii. Wyzwania i perspektywy.”. Debata skupiała się wokół sytuacji licznych firm rodzinnych w Polsce. Rozmówcy próbowali zdefiniować ekonomiczne wyzwania powstałe w wyniku pandemii oraz zaproponować określone rozwiązania.
Prezes FAKRO zaproponował konkretne strategie w obliczu współczesnych wyzwań:
- Pierwszym fundamentem, na którym powinna opierać się polska gospodarka jest kapitał społeczny rozumiany jako nakierowanie wyborów konsumenckich na rodzimych producentów.
- Drugim motorem rozwoju polskiej gospodarki jest ochrona konkurencyjności polskich firm na rynku globalnym – pozwoli ona Polsce grać w ekonomicznej światowej ekstraklasie.
- Trzecie rozwiązanie to wprowadzenie podatku estońskiego w pełnej formie.
Według Ryszarda Florka koronawirus nie zaszkodził branży budowlanej, jednak deweloperski boom spowodował brak surowca na rynku. – Gospodarka amerykańska i chińska ssie wszystkie surowce, dlatego zdrożały one w Polsce prawie o sto procent. Ponadto Polacy zamiast wyjeżdżać na urlopy zaczęli budować domy i remontować mieszkania – mówił prezes FAKRO.
W jego ocenie największym problemem branży budowlanej jest brak stali, drewna oraz szkła. Rezultatem może być ograniczona produkcja oraz wzrost cen. Jednocześnie Ryszard Florek zastrzega, że firma FAKRO dysponuje surowcami do produkcji.
Źródło: Materiały prasowe FAKRO