FUNDACJA TERAZ POLSKA

Przychody InPostu wzrosły o ponad 100%. 310 mln przesyłek do ponad 12 tysięcy paczkomatów w 2020 roku

Fot. InPost
środa, 31 marca 2021

To był bardzo dobry rok dla Laureata Godła „Teraz Polska”. Przychody spółki wzrosły o 104 % do 2,53 mld zł, EBITDA o 184 % do 994 mln zł, a skorygowany poziom EBITDA zwiększył się o 186 proc. do 1,00 mld zł. Wydatki inwestycyjne InPostu wzrosły o 68% do 537 mln zł, a wolne przepływy pieniężne zwiększyły się dziesięciokrotnie – do 380 mln zł. Spółka zakończyła rok z dźwignią finansową pro-forma netto na poziomie 2,4x.

W 2020 roku InPost zwiększył wolumen przesyłek o 115% do 310 mln, a sieć Paczkomatów® wzrosła o 47% do 12.254 maszyn. Łączna liczba skrytek w Polsce wzrosła o 78%, do prawie 1,5 mln. Dodatkowo, za pomocą aplikacji InPost Mobile wdrożono system bezdotykowych odbiorów z Paczkomatów i zwrotów bez etykiet. Z aplikacji obecnie korzysta już 6 milionów użytkowników. - Pandemia COVID-19 przyspieszyła strukturalne zmiany w kierunku gospodarki cyfrowej – tym samym InPost miał świetny rok 2020. Podjęliśmy wiele działań, aby wzmocnić naszą ogólnoeuropejską strategię rozwoju i osiągnęliśmy znakomite wyniki finansowe - mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu.  

2020 rok to dynamiczny rozwój spółki. InPost z powodzeniem realizował strategię przyspieszonej ekspansji międzynarodowej w Wielkiej Brytanii. Z początkiem 2021 roku firma nie zwolniła tempa, a wręcz przeciwnie. - Od początku 2021 roku osiągnęliśmy również dwa ważne kamienie milowe. Po pierwsze, udany debiut na giełdzie EURONEXT Amsterdam i zakończoną sukcesem największą w historii ofertę publiczną polskiej firmy na europejskim rynku kapitałowym. Po drugie, ogłosiliśmy planowane przejęcie Mondial Relay – co przyspieszy naszą międzynarodową ekspansję, zapewniając obecność na jednym z największych rynków e-commerce w Europie. W połączeniu z szybkim rozwojem w Wielkiej Brytanii, będziemy wiodącą w Europie platformą dostaw dla e-commerce umożliwiającą odbiór przesyłek poza adresem odbiorcy – dodaje Brzoska.

Całkowity wyemitowany i pozostający w obrocie kapitał zakładowy składa się z 500.000.000 akcji zwykłych. InPost planuje akwizycję wiodącej francuskiej platformy dostaw przesyłek e-commerce za ok. 2,6 mld zł. Tym samym spółka znacząco rozszerzy zakres działalności oraz umocni swoją pozycję jako wiodącego gracza na europejskim rynku dostaw dla e-commerce. Finansowanie transakcji zapewni konsorcjum siedmiu banków. InPost podaje, że zamknięcie transakcji nastąpi do końca drugiego kwartału 2021 roku.

Tegoroczne plany InPostu są ambitne. Spółka planuje powiększenie sieci Paczkomatów do nawet 18,5 tysiąca punktów, które obsłużą od 615 do 645 mln paczek. Według prognoz przychody będą oscylować w przedziale 5,665-5,910 mld zł.

Źródło: Materiały prasowe InPostu

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter
Czytaj także

ZAMÓW NEWSLETTER:

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.