Przyjaciele CCC – tęskniliśmy za Wami
Tak zwraca się do swoich klientów grupa CCC, która od 20 kwietnia otwierała sukcesywnie stacjonarne sklepy. 4 maja było już łącznie 470 otwartych sklepów (spośród 1219 w całej Europie) w centrach handlowych. Oczywiście priorytetem jest zachowanie wszelkich zasad bezpieczeństwa: zarówno dla klientów, jak i pracowników. Wstawiono dozowniki z płynem dezynfekującym, nadzoruje się odpowiednią liczbę klientów, którzy zachowują bezpieczną odległość. Pracownicy sklepów są wyposażeni w maseczki i rękawiczki.
Dla klientów podczas kwarantanny
CCC zadbało o rozrywkę swoich klientów organizując pod hasłem #hometimestories: treningi sportowe live (prowadzone przez Agatycze i Olę Kowal), porady modowe najlepszych polskich stylistów (m.in. Alicji Werniewicz, Karoliny Limbach) oraz spotkania ze znanymi influencerami (Jessicą Mercedes, Olivią Kijo, WhatAnnaWears, Zosią Ślotałą). Najmłodsi mogli posłuchać bajek czytanych przez Małgorzatę Kożuchowską (ambasadorkę marki Lasocki). W ostatnich 8 tygodniach CCC rozpoczęło współpracę z blisko 200 influencerami. #TęskniliśmyZaWami - to nowa porcja instagramowych atrakcji dla klientów z udziałem najlepszych i największych nazwisk z Polski.
W walce w koronawirusem #RazemMożemyWięcej
Pod tym hasłem firm CCC włączyła się do walki z pandemią koronawirusa. Z każdej pary sprzedanych butów marki Lasocki firma przekazała 10 zł dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Wrocławiu. Ponadto firma wyprodukowała kilkanaście tysięcy sztuk ochraniaczy na buty dla placówek medycznych w Legnicy i Zielonej Górze; podarowała koszulki i ponad tysiąc par butów służbom medycznym z Pogotowia Ratunkowego w Polkowicach, Legnicy i Głogowie, a marka DeeZee przekazała 10.000 maseczek ochronnych dla polskich szpitali zakaźnych.
Biznes na miarę czasów pandemii
Grupa CCC jest liderem sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej. Pierwszy kwartał 2020 roku zakończyła przychodami na poziomie 944 mln zł, czyli niższymi o 9% niż rok wcześniej, co było efektem spadku ruchu w pierwszej połowie marca oraz zamknięciem w drugiej połowie marca większości sklepów CCC w związku z zagrożeniem koronawirusem. Sprzedaż e-commerce w pierwszym kwartale odnotowała aż 39 proc. wzrost, w efekcie czego udział przychodów online w sprzedaży Grupy w I kwartale 2020 wzrósł do 43% w stosunku do analogicznego okresu roku 2019.
Na rynkach zagranicznych
Pomimo ograniczeń wynikających z obostrzeń pandemicznych CCC uruchomił aplikację mobilną na rynkach zagranicznych. Jako pierwsze zostały wybrane Czechy i Słowacja, a do końca pierwszej połowy 2020 roku planowane jest udostępnienie tej aplikacji użytkownikom w Rumunii, na Węgrzech oraz w Austrii, gdzie CCC obecna jest już poprzez platformę ccc.eu i sklepy stacjonarne. Aplikacja mobilna jest już dostępna w Google Play, a w ciągu najbliższych tygodni zostanie opublikowana również w App Store. Narzędzie wspiera wielokanałowy model sprzedaż spółki, łącząc kanały online i offline. Aplikacja CCC ułatwia klientom zakupy online dzięki zastosowaniu nowoczesnych funkcji, takich jak Visual Search - wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęcia czy poprzez ocenianie produktów dostępnych w sklepie. Klient może również sprawdzić dostępność produktów w sklepach stacjonarnych czy znaleźć najbliższy sklep. Użytkownicy mają dostęp do aktualnej oferty promocyjnej online oraz w sklepach stacjonarnych, a członkowie Klubu CCC korzystają z mobilnej wersji swojej karty lojalnościowej. Osoby, które chcą dołączyć do Klubu mają możliwość rejestracji przez aplikację.
Stabilizowanie finansów
Warto również odnotować, że firma CCC uplasowała wszystkie oferowane 13,7 mln akcji nowej emisji. Cena emisyjna akcji została ustalona na 37 zł, co oznacza, że Spółka pozyskała z emisji 506,9 mln zł. Nowe środki zostaną przeznaczone na wzmocnienie kapitału obrotowego spółki, w tym zakupu produktów na sezon jesień-zima 2020.
- Przeprowadzona z sukcesem emisja akcji jest sygnałem, że inwestorzy, podobnie jak ja, wierzą w przyszłość CCC. Jestem przekonany, że umiejętności i wiedza, które pozwoliły nam zdobyć pozycję rynkowego lidera takie jak znajomość produktu, analiza potrzeb klienta, a także szybkie dostosowywanie się do zmian teraz pozwolą nam wzmocnić naszą pozycję po kryzysie. Środki pozyskane z emisji to bardzo ważny element tego planu – mówi Dariusz Miłek, przewodniczący Rady Nadzorczej CCC SA.
- Udało nam się ustabilizować sytuację finansową firmy i wzmocnić jej fundamenty. Pozyskaliśmy dofinansowania w ramach rządowych programów pomocowych. Pracujemy nad finansowanie gwarantowanym przez BGK. Przeprowadzona z sukcesem emisja akcji jest kolejnym krokiem milowym i potwierdza, że rynek pozytywnie ocenił aktywności, które podjęliśmy w okresie ostatnich zaledwie kilku tygodni w odpowiedzi na COVID-19. Wracamy silniejsi, cieszymy się na spotkanie z naszymi klientami. – mówi Marcin Czyczerski, prezes Zarządu CCC SA.
Źródło: materiały prasowe CCC.eu