Sieć Dino osiąga rekordowe przychody
Spółka w pierwszym półroczu 2020 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 4,7 mld zł, tj. o 33,9% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Sieć Dino powiekszyła się o 84 nowe markety, czyli o 3 więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Na koniec czerwca br. sieć obejmowała 1 302 placówki pod szyldem Dino, tj. o 246 sklepów więcej rok do roku.
– Widzimy, że otwarcia nowych marketów Dino spotykają się z pozytywną reakcją lokalnych społeczności, dlatego konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię i utrzymujemy wysokie tempo rozwoju. Planujemy, że w 2020 roku na inwestycje przeznaczymy ok. 950 mln zł, z czego zdecydowaną większość – na rozwój sieci marketów i zaplecza logistycznego. – mówi Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino Polska S.A.
Spółka uruchomiła już piąte centrum dystrybucyjne, zlokalizowane w Łobzie w województwie zachodniopomorskim, oraz podjęła decyzję o budowie kolejnych dwóch – w Sieroniowicach w województwie opolskim i w Sierpcu w województwie mazowieckim.
– Minione miesiące pokazały, że format naszych marketów jest niezwykle atrakcyjny dla konsumentów, którzy wiedzą, że za marką Dino stoi bogata, różnorodna i atrakcyjna cenowo oferta produktowa. – mówi Izabela Biadała, członek zarządu Dino Polska S.A.
400 sklepów Dino zasilanych energia ze słońca
Sieć Dino konsekwentnie realizuje także inwestycje redukujące jej wpływ na środowisko naturalne, tj. m.in. montaż instalacji fotowoltaicznych na dachach marketów Dino w całej Polsce oraz inicjatywy w celu zmniejszenia zapotrzebowania na energię elektryczną. Na początku 2021 roku 400 sklepów pod szyldem Dino w całej Polsce będzie zasilanych energią ze słońca. Dzięki realizacji tej inwestycji, Dino Polska będzie w stanie wygenerować w skali roku około 14 GWh czystej energii elektrycznej ze słońca, redukując tym samym zapotrzebowanie na energię z konwencjonalnych źródeł. Obecnie łączna moc zainstalowanych przez Dino Polska paneli wynosi około 3,5 MW.
Źródło Dino Polska