FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Fot. PayEye
Fot. PayEye

Tęczówka najdokładniejsza – idealna do płatności bezdotykowych.

13 lutego 2021

PayEye to polski fintech z Wrocławia, który wprowadził pierwszy na świecie bezpieczny, wygodny i kompletny system płatniczy opierający się na akceptacji płatności oraz identyfikacji użytkownika za pomocą biometrii tęczówki oka. Płacąc payeye nie potrzeba portfela, karty płatniczej, zegarka czy telefonu, wystarczy tylko jedno spojrzenie.


Spółka PayEye jest instytucją płatniczą i jako pierwsza na świecie wprowadza takie rozwiązanie komercyjnie. Identyfikacja tęczówki oka, to najskuteczniejsza metoda identyfikacji człowieka, spośród wszystkich metod biometrycznych. To kolejny etap rozwoju płatności biometrycznych, który w związku ze swoją niezawodnością oraz zerowym współczynnikiem fałszywych odrzuceń ma szansę zastąpić dotychczasowe formy uwierzytelniania użytkownika. 

Łącząc technologię z nauką, firma PayEye stworzyła kompletny, niezależny i bezpieczny ekosystem, na który składają się autorskie, innowacyjne terminale płatnicze POS, portfel elektroniczny dla użytkowników, algorytmy przetwarzające tęczówkę na wzorzec biometryczny a w przyszłości także rozwiązania do bankomatów i e-commerce.

Płatność okiem, to wygoda, bezpieczeństwo i możliwość wyboru. Już nie jest problemem sytuacja, gdy zapomnimy gotówki, albo rozładuje nam się telefon. Miłośnicy białego szaleństwa chcą mieć pełną swobodą, a o to dokładnie chodziło w idei payeye, którą wcieliliśmy w życie. Dziś już mamy 100 punktów na mapie Wrocławia i okolic, gdzie można realizować płatności okiem, a to nie koniec – wyjaśnia Krystian Kulczycki, prezes PayEye

PayEye pod koniec czerwca 2020 r. wprowadziło biometrię oka do komercyjnego zastosowania w płatnościach. Już dziś we Wrocławiu i w jego okolicach można płacić okiem, m. in. we wrocławskim Aquaparku, na lodowisku przy Stadionie Wrocław, czy też w AC Hotel Wrocław, działającym w ramach sieci  Marriott International. Od wczoraj z tej formy płatności będą mogli skorzystać narciarze na stoku Snow and Ski Machnice.

Telefon urywa się już od pierwszych opadów śniegu i podobnie, jak narciarze nie możemy się doczekać ponownego otwarcia. Robimy wszystko co możliwe, by zdążyć już na piątek. Do tego przygotowaliśmy zupełną nowość – płatność okiem. Pomysł spodobał nam się bardzo i wierzymy, że jest idealnym rozwiązanie dla klientów naszego stoku. Narciarze mają ze sobą wystarczająco dużo sprzętu i szukanie gotówki, czy też karty do płatności, to często jest problem. Teraz będzie im zdecydowanie łatwiej, bo nie będą musieli o tym pamiętać. Można powiedzieć, że zapłacą w mgnieniu oka – mówi Emilia Ptak, współwłaścicielka Snow and Ski Machnice.

Wraz z rozwojem tej formy płatności PayEYe planuje już w kwietniu uruchomić aplikację dostępną na telefonach komórkowych.

Niemal wszyscy stajemy się pokoleniem „always on”, które praktycznie cały czas korzysta ze smartfonów i aplikacji. To nie tylko wygoda, ale też szybkość i dużo większe bezpieczeństwo dla naszych finansów, dlatego zdecydowaliśmy się na przeprowadzkę do aplikacji. Dla naszych klientów to jeszcze lepsze rozwiązanie, które pozwoli na śledzenie
płatności cały czas, proste zasilenie konta payeye, a także dodatkowe funkcjonalności, których próżno szukać w serwisach www. Więcej szczegółów zdradzimy bliżej premiery naszej aplikacji mówi Krystian Kulczycki, prezes PayEye.


PayEye zapowiada również mocne wejście do e-commerce poprzez płatność jednym kliknięciem. Obecnie trwają przygotowania i testy nowych rozwiązań, które zostaną udostępnione m. in. właścicielom sklepów internetowych. Premiera rozwiązania opartego o biometrię planowana jest na II kwartał 2021r.
To rozwiązanie, które nie tylko pozwoli bezpiecznie płacić, ale przede wszystkim dużo szybciej niż dzieje się to obecnie. Dyrektywa PSD2 od tego roku wprowadziła wymogi silnego uwierzytelniania klienta w sieci. Zafundowała nie tylko dodatkową ochronę, ale też sporo utrudnień w życiu ze względu na dodatkowe czynności związane z uwierzytelnianiem. Znaleźliśmy na to sposób i mamy pomysł na skrócenie ścieżki zakupowej.dodaje prezes Kulczycki.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przyznała PayEye dotację blisko 0,5 mln zł, w ramach programu „Go to Brand” na promocję polskiej marki na rynkach zagranicznych, szczególnie w Europie, Stanach Zjednoczonych, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Singapurze. Wybór rynków nie jest przypadkowy i został podyktowany znacznym zapotrzebowaniem w tych krajach na usługi związane z nowoczesnymi metodami płatności bezgotówkowej.

Źródło Payeye.com

 

REKLAMA

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.