Teraz polska turystyka! W poszukiwaniu talentów dla rynku turystycznego w Polsce
17 listopada w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie odbyło się spotkanie prezesa POT Rafała Szlachty oraz prezesa Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Krzysztofa Przybyła, podczas którego podpisano porozumienie o współpracy. Nowe czasy stawiają nowe wyzwania przed rynkiem turystycznym w Polsce, którym mogą sprostać nowoczesne kadry. W tym celu zostanie powołany konkurs prac magisterskich „Teraz Polska Turystyka”, aby we współpracy ze środowiskiem naukowym wyłonić młode talenty i uzyskać prace badawcze o potencjale wdrożeniowym.
W spotkaniu wzięli udział również: dyrektor Konkursu „Teraz Polska” Michał Lipiński oraz wiceprezes POT Marcin Różycki i zastępca dyrektora marketingu POT Artur Pielaszek.
- Rynek turystyczny w naszym kraju wymaga obecnie wzmocnień kadrowych. Podpisane porozumienie w znacznym stopniu przyczyni się do wykreowania nowego zaplecza dla turystyki. Głęboko wierzę w wysoki poziom merytoryczny prac młodych ludzi z zakresu rozwoju i promocji turystyki krajowej oraz przyjazdowej do Polski. Chcemy z dumą powiedzieć, zgodnie z hasłem przewodnim konkursu, Teraz Polska Turystyka! - przyznał prezes POT Rafał Szlachta.
Intencją stron jest skuteczne współdziałanie na szczeblu ogólnopolskim w celu kreowania wybitnych talentów odpowiadających oczekiwaniom rynku turystycznego we współpracy ze środowiskiem naukowym. Porozumienie to wstęp do wspólnych, długofalowych działań mających przyczynić się do podniesienia jakości kadr w branży turystycznej i poziomu obsługi turystów.
Strony zadeklarowały współpracę przy organizacji konkursu prac magisterskich „Teraz Polska Turystyka”, którego efektem będzie wyłonienie najlepszych prac badawczych z zakresu rozwoju i promocji turystyki krajowej oraz turystyki przyjazdowej do Polski.
- Chętnie podejmujemy współpracę w tym zakresie, gdyż dysponujemy doświadczeniem zebranym podczas organizacji jedenastu edycji konkursu prac magisterskich „Teraz Polska Promocja i Rozwój”. Promocja polskiej turystyki jest jedną z metod wspierania konkurencyjności kraju. Niewątpliwie jest to dziedzina, która ulega dynamicznym przemianom w ostatnim czasie, a zatem potrzeba jest systematycznych badań i analiz. Duże znaczenie ma również świeże i kompetentne spojrzenie młodych, dobrze wykształconych ludzi pełnych zapału do kontynuowania obranej tematyki – czy to na niwie teoretycznej, czy też praktycznej. – podkreślił prezes Fundacji Krzysztof Przybył.