FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Wizyta studyjna laureatów konkursu Biznes w Niemczech już we wrześniu!

Wizyta studyjna laureatów konkursu Biznes w Niemczech już we wrześniu!

26 sierpnia 2014

5 autorów innowacyjnych pomysłów już we wrześniu przyleci do Monachium z misją gospodarczą. Laureaci spotkają się z wpływowymi organizacjami i instytucjami by nawiązać kontakty, które w przyszłości zaowocują kontraktami. Dzięki tej wizycie młode polskie firmy będą mogły rozszerzyć swoje biznesy na rynek niemiecki.

 

Przez 3 miesiące laureaci przygotowywali się do wyjazdu studyjnego w sieci Business Link pod okiem wybitnych ekspertów także w zakresie ekspansji zagranicznej. Natomiast już 15 września rozpoczną spotkania w Niemczech. Pierwszego dnia laureaci spotkają się z przedstawicielami Wydziału Handlu i Prawa przy Ambasadzie w Berlinie, którzy opowiedzą o relacjach gospodarczych polsko – niemieckich.

W kolejnych dniach finaliści projektu Biznes w Niemczech spotkają się z przedstawicielami Urzędzu Miasta Monachium oraz Konsulatem Generalnym RP w Monachium. To będzie doskonała okazja do nawiązania stosunków dyplomatycznych.

Istotnym punktem progamu będzie także spotkanie z dwoma największymi organizacjami dedykowanymi przedsiębiorcom. W IHK für München und Oberbayern laureaci uzyskają informacje na temat wsparcia dla start upów, możliwości ekspansji oraz praktyczne wskazówki jak wprodzić swoje marki na rynek niemiecki.

Zostało zaaranżowane także spotkanie z Invest in Bayern, które będzie poświęcone sposobom finansowania innowacji, wsparciu dla marek wchodzących na rynek oraz budowaniu marki.

Laureaci odwiedzą także Monachijskie Centrum Technologii (MGH-Münchner Gewerbehof- und 
Technologiezentrumsgesellschaft) oraz spotkają się  z przedstawicielami akceleratorów biznesu Wayra DACH oraz evobis.

Indywidualnych porad prawnych oraz wsparcia consultingowego laureatom udzielą prawnicy z niemieckiej kancelarii Goldenstein & Partner.

 

Wśród laureatów I edycji konkursu Biznes w Niemczech są aplikacja do zarządzania „zdrowiem“ samochodu, aplikacja do kontroli nadciśnienia tętniczego oraz internetowa galeria sztuki.

Największy aplauz zyskali autorzy internetowej aplikacji do projektowania ogrodów oraz 18 letni poznaniak, który wymyślił inteligentne lusterka dla motocyklistów.

 

- Do konkursu zgłoszonych zostało wiele ciekawych, nowatorskich koncepcji biznesowych. Miłym zaskoczeniem był dla mnie niezwykle profesjonalny sposób prezentacji idei biznesowych przez ich autorów oraz w większości dobrze zmontowane filmy – opowiada Anna Chojnacka, dyrektor Doradztwa Rynkowego w Polsko - Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej. Wybór pięciu zwycięzców nie był łatwy. Ostatecznie w gronie laureatów konkursu znaleźli się autorzy rozwiązań, które naszym zdaniem mają największe szanse na znalezienie w Niemczech partnerów do dalszego ich rozwoju i komercjalizacji – dodaje Chojnacka.

Aby wziąć udział w konkursie należało nakręcić 3 minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik trzeba było wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl

 

Jurorzy zgodnie podkreślali wartość merytoryczną, zaangażowanie autorów i potencjał nadesłanych prac. - Jestem zadowolony z wysokiej jakości projektów, które zwyciężyły w konkursie. Właściciele firm na pewno będą godnie reprezentować polski biznes w Niemczech i skorzystają z wyjazdu, nabywając nowe doświadczenia i nawiązując kontakty – mówi Cornelius Ochmann, członek Zarządu Fundacji Współpracy Polsko – Niemieckiej.

Laureaci I edycji konkursu Biznes w Niemczech

MyGreenSpace to pierwsza na świecie platforma online, która umożliwia zaprojektowanie ogrodu, kupno użytych roślin i elementów oraz znalezienie firmy wykonawczej, która zrealizuje inwestycję. Główną ideą aplikacji jest przeniesienie branży do internetu, by:

 

INWESTOR – mógł w sposób kompleksowy zrealizować marzenie o ogrodzie, korzystając
z usług firm współpracujących z MyGreenSpace,

BRANŻYŚCI – zyskiwali gotowych klientów i nowe kanały sprzedaży, wychodząc ze swoją ofertą na rynek e-commerce.

 

SiDLY inicjuje rozwój telematyki medycznej w Polsce i Europie. Zespół SiDLY identyfikuje niezagospodarowane obszary, konstruuje i implementuje innowacyjne rozwiązania w diagnostyce medycznej. SiDLY jest autorem multisensorycznego aparatu do telematyki medycznej, który umożliwia zdalną opiekę medyczną. Dzięki komplementarności produktu z platformą, aparat ma na celu usprawnić pracę m.in. domów seniora, ośrodków pomocy społecznej, szpitali, klinik jak i również wspierać klientów indywidualnych.

 

Smart mirrors jest to system, do samodzielnego montażu na motocyklu, który dopasowuje pochylenie lusterek wstecznych (prawego i lewego) do aktualnej pozycji motocyklisty.

Dzięki smart mirrors kierowca posiada idealną widoczność sytuacji drogowej za nim, w każdej pozycji, nawet maksymalnie pochylonej. Rozwiązanie unikalne w skali globalnej, złożony i zatwierdzony wniosek o patent!

 

Hoshi-Toshi to internetowa galeria sztuki współczesnej. Tworzymy nową jakość w prezentowaniu, kastomizacji i dystrybucji sztuki.  Zarabiamy na sprzedaży reprodukcji w formie plakatów, koszulek
i kubków, klientowi masowemu, który chce się otaczać ładnymi przedmiotami. Budujemy ekosystem dla artystów, biznesu i odbiorców sztuki, w którym każda ze stron będzie beneficjetem.

 

Autoplug.in to aplikacja mobilna dla kierowców, współpracująca z urządzeniem diagnostycznym OBD II, które podpina się do komputera auta. Urządzenie poprzez Bluetooth łączy się z aplikacją, dzięki czemu użytkownik – kierowca ma pełny obraz „zdrowia” swego samochodu. Tym co wyróżnia Autoplug.in jest możliwość automatycznego powiadomienia kierowcy i wysłanie raportu o stanie jego auta do serwisu samochodowego, gdy tylko komputer pojazdu zarejestruje jakiekolwiek błędy. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik nie musi się martwić, że przegapi jakiekolwiek sygnały alarmujące
o błędach w silniku. Autoplug.in jest również wsparciem dla kierowców, którzy ulegli wypadkowi – aplikacja automatycznie powiadamia osoby wybrane przez kierowcę o zaistniałej kolizji, podając współrzędne położenia auta oraz stan samochodu.

 

 

Zapraszamy do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie:

www.bizneswniemczech.pl

www.facebook.com/BizneswNiemczech

twitter.com/bizneswniemczec

 

Kontakt:

Justyna Gaj - koordynatorka projektu Biznes w Niemczech

e-mail: j.gaj@justapr.pl tel. 0048 – 509 - 216 - 076

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.