Wrześniowa premiera Cyberpunka 2077 niezagrożona. Rekordowy rok dla Grupy CD Projekt
Cieszą takie wieści. W 2019 r. Grupa Kapitałowa CD PROJEKT osiągnęła 521 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 44% więcej niż rok wcześniej. To efekt przede wszystkim bardzo dobrej sprzedaży Wiedźmina 3, w tym premierowej wersji na konsolę Nintendo Switch oraz debiutu GWINTA na urządzeniach mobilnych. Skonsolidowany zysk netto wzrósł w porównaniu do 2018 r. o 60% i przekroczył 175 mln zł.
– Zarówno od strony poziomu sprzedaży jak i wyniku netto Grupy czwarty kwartał 2019 roku był najlepszą końcówką roku w naszej historii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z niesłabnącej popularności Wiedźmina 3 – tym bardziej, że już za kilka tygodni gra skończy 5 lat. Wciąż docieramy do nowych fanów – w październiku ubiegłego roku zadebiutowaliśmy z nią na Nintendo Switch, z kolei GWINT w tym samym miesiącu trafił na urządzenia z systemem iOS. Bardzo dobra sprzedaż Wiedźmina i premiery na nowych dla nas platformach przyczyniły się do poprawy naszych wyników i rentowności netto Grupy, która w ubiegłym roku wzrosła do 34% – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD PROJEKT ds. finansowych.
W 2019 r. Grupa CD PROJEKT poniosła rekordowe wydatki na produkcję gier i nowych technologii, które wyniosły 165 mln zł, co związane było z globalną kampanią promocyjną Cyberpunka.
– Poza intensywną pracą nad produkcją Cyberpunka, duży nacisk położyliśmy w ubiegłym roku na globalną kampanię promocyjną. Po ogłoszeniu daty premiery gry oraz udziału Keanu Reveesa, który wcieli się w jedną z głównych postaci, spotykaliśmy się z fanami gier na całym świecie, biorąc udział w ponad 20 wydarzeniach branżowych na czterech kontynentach. Zainteresowanie Cyberpunkiem jest ogromne, co potwierdza 200 nagród, które ma już na swoim koncie oraz świetna oglądalność trailera gry, który od czerwca obejrzano ponad 50 mln razy – mówi Adam Kiciński, prezes Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.
W związku z pandemią koronawirusa, od połowy marca cały zespół CD PROJEKT pracuje zdalnie. Obecnie nad grą pracuje blisko 600 osób, z czego zdecydowana większość - nad wersją dla pojedynczego gracza, a mała część - nad wersją multi-player. Realizowana przez lata strategia niezadłużania się i kumulowania rezerw gotówkowych sprawia, że Grupa jest przygotowana na kontynuację całości prac także w trudniejszych czasach.
– Motywacji nam nie brakuje, posiadamy też wszelkie narzędzia do zdalnej pracy. Działamy tak już od ponad 3 tygodni i jak na razie efekty pokazują, że jesteśmy w stanie prowadzić wszystkie działania bez większych zawirowań. Dlatego nasze plany się nie zmieniły i energicznie kontynuujemy przygotowania do wrześniowej premiery Cyberpunka – dodaje Adam Kiciński.
Źródło: Cdprojekt.com