Znamy nominowanych w 33. edycji Konkursu „Teraz Polska”
Zakończyły się oceny eksperckie zgłoszeń do tegorocznej - 33. edycji Konkursu „Teraz Polska”. Branżowe Komisje Ekspertów, po przeprowadzeniu ocen jakości, zdecydowały o zakwalifikowaniu do ścisłego finału Konkursu 43 firm. O zdobycie Godła „Teraz Polska” będą ubiegać się: 23 produkty, 14 usług i 6 innowacji. Jak co roku, wśród nominowanych znalazły się przedsiębiorstwa z wielu branż, m.in. budowlanej, maszynowej, spożywczej, informatycznej, finansowej, medycznej, elektrotechnicznej, czy edukacyjnej. Nie zabrakło oczywiście innowacji. Wszystkie zgłoszenia łączy wysoka jakość i polskie pochodzenie. Laureatów poznamy 29 maja br. podczas gali w Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Konkurs „Teraz Polska” od ponad 30 lat wyłania i nagradza najlepsze polskie produkty i usługi, a od 2007 roku również przedsięwzięcia innowacyjne. - Przez trzy dekady grono Laureatów rozrosło się do kilkuset podmiotów. Są to zarówno małe, rodzinne firmy jak i rynkowi giganci. Wśród firm posługujących się znakiem „Teraz Polska” są także takie, które kiedyś były niewielkie, ale przez lata, właśnie dzięki jakości, promowanej Godłem „Teraz Polska”, znacznie wzmocniły swoją rynkową pozycję - mówi Krzysztof Przybył, Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. Polacy chętnie sięgają po towary i usługi oznaczone biało-czerwonym znakiem "Teraz Polska", ponieważ odnajdują w nich to czego szukają - najwyższą jakość i polskie pochodzenie.
Jak co roku, spektrum nominowanych jest szerokie. Od produktów spożywczych i budowlanych przez programy i systemy informatyczne, technikę wentylacyjną, fotowoltaikę, aż do usług finansowych i cyfrowych. Konkurs „Teraz Polska” pokazuje to, co najlepsze w krajowej gospodarce: różnorodność branż oraz solidność i kreatywność przedsiębiorców. Wspólnym mianownikiem zgłoszeń, które otrzymały nominacje do nagrody jest wysoka jakość.
Godło „Teraz Polska” na przestrzeni ponad 30 lat stało się marką samą w sobie. Jego prestiż umacniają przejrzyste procedury konkursowe, obiektywizm, kompetencja i niezależność ekspertów oraz patronat Prezydenta RP. Co roku Fundacja powołuje Branżowe Komisje Ekspertów, składające się z ekspertów gospodarczych, towaroznawców i specjalistów branżowych. Ich zadaniem jest rozpatrywanie zgłoszeń nadsyłanych przez podmioty ubiegające się o przyznanie Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
- Tegoroczna edycja Konkursu była z wielu względów wyjątkowa. Zbieranie zgłoszeń od firm odbywało się w warunkach spowolnienia gospodarczego, wywołanego konfliktem w Ukrainie. Mimo niepewności związanej z funkcjonowaniem gospodarki uczestnicy Konkursu, podobnie jak w latach poprzednich, dopisali. Warto dodać, że poziom ich zgłoszeń był bardzo wysoki. Blisko 40% przedsiębiorstw uzyskało podczas oceny jakości wynik 900 lub więcej punktów na 1000 możliwych. Wyniki te pokazują jak niełatwe zadanie stoi teraz przed Kapitułą, aby wybrać i nagrodzić najlepsze zgłoszenia - mówi Michał Lipiński, Dyrektor Konkursu. Z puli 43 nominowanych, Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera wybierze laureatów. Posiedzenie odbędzie się w formule hybrydowej.
Korzenie Konkursu „Teraz Polska” sięgają początku lat 90. czyli okresu transformacji gospodarki i tworzenia wolnego rynku. Pojawiła się wtedy inicjatywa Polskiego Programu Promocyjnego, której celem było promowanie i wspieranie polskich przedsiębiorstw na rynku rodzimym i zagranicznym. 30 lat później polskie firmy uporały się już z przemianami systemowymi i stanęły w obliczu nowych i równie wymagających wyzwań.
Dzisiaj polski biznes musi zmierzyć się z nową transformacją i nową normalnością. - Pandemia oraz wojna w Ukrainie spowodowały, że rynek będzie musiał przejść poważne zmiany. Okazało się, że branże, które wydawały się odporne na wahania koniunktury, bardzo mocno odczuły restrykcje. Biznes musi brać pod uwagę ryzyko zmian – nagłych i niespodziewanych. Zmiany te znowu spoczną na barkach naszych przedsiębiorców. Tym ważniejsze jest, by pokazywać dobre wzory – popularyzować przepis na sukces, oparty na jakości i zaufaniu konsumentów - wyjaśnia prezes Przybył.
Godło „Teraz Polska” należy do najefektywniejszych znaków promocyjnych. Od ponad 30 lat pomaga Polakom w podejmowaniu decyzji zakupowych. Według badań konsumenckich ponad 70% respondentów uważa, że produkty i usługi oznaczone symbolem „Teraz Polska” charakteryzują się wysoką jakością, są nowoczesne oraz posiadają atut krajowego pochodzenia.
Ani pandemia ani wojna w Ukrainie nie osłabiła silnej pozycji Godła „Teraz Polska”. Wręcz przeciwnie. Mimo że konsumenci zwracają obecnie większą uwagę na cenę, to nadal kluczowymi czynnikami decydującymi o zakupie są jakość i polskie pochodzenie. Wysoka rozpoznawalność znaku „Teraz Polska” wśród konsumentów wspomaga działania promocyjne i budowanie marki laureatów Konkursu, a także wzbudza zaufanie do przedsiębiorstwa wśród kontrahentów i partnerów biznesowych. - Kapitał społeczny i gospodarczy zgromadzony pod symbolem „Teraz Polska” ma wielki potencjał, aby pracować na rzecz rozwoju Polski i jej promocji w świecie - kwituje prof. Kleiber, przewodniczący Kapituły Konkursu.