FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Fot. Teraz Polska
Fot. Teraz Polska

Znamy nominowanych w Konkursie „Teraz Polska”. Niebawem poznamy laureatów

28 kwietnia 2022

Zakończyły się oceny eksperckie zgłoszeń do tegorocznej, 32. edycji Konkursu „Teraz Polska”. Branżowe Komisje Ekspertów, po przeprowadzeniu ocen jakości, zdecydowały o zakwalifikowaniu do ścisłego finału Konkursu 50 firm. O Godło „Teraz Polska” będzie ubiegać się 25 produktów, 17 usług i 8 innowacji. Jak co roku, wśród nominowanych znalazły się przedsiębiorstwa z wielu branż, m.in. biotechnologicznej, OZE, informatycznej, finansowej, medycznej, budowlanej, elektrotechnicznej, bezpieczeństwa czy edukacyjnej. Nie zabrakło oczywiście innowacji. Wszystkie zgłoszenia łączy wysoka jakość i polskie pochodzenie. Laureatów poznamy 9 czerwca podczas gali w Pałacu Prezydenckim w Warszawie.

Konkurs „Teraz Polska” od ponad 30 lat wyłania i nagradza najlepsze polskie produkty i usługi, a od 2007 r. również przedsięwzięcia innowacyjne. – Przez trzy dekady grono laureatów rozrosło się do niemal tysiąca podmiotów. Mamy w naszej rodzinie Godła „Teraz Polska” przeróżne firmy, małe i duże, również takie, które kiedyś były niewielkie, ale przez lata, właśnie dzięki jakości promowanej Godłem „Teraz Polska”, znacznie wzmocniły swoją rynkową pozycję – mówi Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. Polacy chętnie sięgają po towary i usługi oznaczone biało-czerwonym Godłem „Teraz Polska”, ponieważ odnajdują w nich to, czego szukają, czyli najwyższą jakość i polskie pochodzenie.

Jak co roku, spektrum nominowanych jest szerokie. Od produktów spożywczych, budowlanych i medycznych, przez programy i systemy informatyczne, technikę wentylacyjną, fotowoltaikę, aż po usługi finansowe i cyfrowe. Konkurs „Teraz Polska” pokazuje to, co najlepsze w krajowej gospodarce: różnorodność branż oraz solidność i kreatywność przedsiębiorców. Wspólnym mianownikiem zgłoszeń, które otrzymały nominacje do nagrody, jest wysoka jakość.

Godło „Teraz Polska” przez ponad 30 lat stało się marką samą w sobie. Jego prestiż umacniają przejrzyste procedury konkursowe, obiektywizm, kompetencje i niezależność ekspertów. Co roku Fundacja powołuje Branżowe Komisje Ekspertów, składające się z ekspertów gospodarczych, towaroznawców i specjalistów branżowych. Ich zadaniem jest rozpatrywanie zgłoszeń nadsyłanych przez podmioty ubiegające się o przyznanie Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

Tegoroczna edycja Konkursu była z wielu względów wyjątkowa. Ponownie zbieranie zgłoszeń od firm odbywało się w warunkach pandemii, kolejnych fal i obostrzeń. Mimo niepewności związanej z funkcjonowaniem gospodarki uczestnicy Konkursu, podobnie jak w latach poprzednich, dopisali. Warto dodać, że poziom ich zgłoszeń był bardzo wysoki. Blisko 35 proc. przedsiębiorstw uzyskało podczas oceny jakości wynik 900 lub więcej punktów na 1000 możliwych. Wyniki te pokazują, jak niełatwe zadanie stoi teraz przed Kapitułą, aby wybrać i nagrodzić najlepsze zgłoszenia – mówi Michał Lipiński, dyrektor Konkursu. Z puli 50 nominowanych Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera wybierze laureatów. Posiedzenie odbędzie się w formule hybrydowej.

ZOBACZ LISTĘ NOMINOWANYCH

Korzenie Konkursu „Teraz Polska” sięgają początku lat 90., czyli okresu transformacji gospodarki i tworzenia wolnego rynku. Pojawiła się wtedy inicjatywa Polskiego Programu Promocyjnego, której celem było promowanie i wspieranie polskich przedsiębiorstw na rynku rodzimym i zagranicznym. Ponad 30 lat później polskie firmy uporały się już z przemianami systemowymi, ale pojawiają się coraz to nowsze, wielce wymagające wyzwania.

Dziś mamy do czynienia nie tylko z chwilowymi zmianami, ale z początkiem nowej transformacji. Najsilniejszym bodźcem jest oczywiście wojna w Ukrainie. To ogromnie trudna sytuacja, przede wszystkim ze względu na doświadczenia naszych sąsiadów, którym współczujemy i pomagamy. Obok ogromu cierpienia narodu ukraińskiego należy się spodziewać również innych konsekwencji owej wojny, tym bardziej, że nakładają się tu jeszcze kwestie klimatyczne, migracyjne, perspektywa nowego ładu międzynarodowego oraz zmiany i nowe oczekiwania społeczne – mówi Krzysztof Przybył. – W tej sytuacji, gdy trudno o jakiekolwiek prognozy odnośnie rzeczywistości gospodarczej, odwołujemy się do polskich firm, w szczególności laureatów Godła „Teraz Polska”. Ich sukces opiera się na rzeczywistych wartościach: jakości i zaufaniu. A to sprawia, że możemy na nich polegać również w dobie zmian i niepewności – kończy prezes.

Godło „Teraz Polska” należy do najefektywniejszych znaków promocyjnych. Od ponad 30 lat pomaga Polakom w podejmowaniu decyzji zakupowych. Według badań konsumenckich ponad 70 proc. respondentów uważa, że produkty i usługi oznaczone symbolem „Teraz Polska” charakteryzują się wysoką jakością, są nowoczesne oraz posiadają atut krajowego pochodzenia. Mimo że konsumenci zwracają większą uwagę na cenę, to jednak nadal kluczowymi czynnikami decydującymi o zakupie są jakość i polskie pochodzenie. Wysoka rozpoznawalność znaku „Teraz Polska” wśród konsumentów wspomaga działania promocyjne i budowanie marki laureatów Konkursu, a także wzbudza zaufanie do przedsiębiorstwa wśród kontrahentów i partnerów biznesowych.Kapitał społeczny i gospodarczy zgromadzony pod symbolem „Teraz Polska” ma wielki potencjał, aby pracować na rzecz rozwoju Polski i jej promocji w świecie – kwituje prof. Kleiber, przewodniczący Kapituły Konkursu.

ZOBACZ LISTĘ NOMINOWANYCH

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.