28 września 2017 roku podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” wręczyła wyróżnienia „Promotor Polski”. Statuetki odebrali Grażyna Dworakowska, Witold Karczewski, Krzysztof Pruszyński oraz Andrzej Szumowski. Ponadto podczas wydarzenia 5 firm z Podlasia wyróżniono tytułami „Promotor Polskiej Gospodarki”.
- Wizerunek Polski budują nie tylko produkty, usługi i innowacje, ale także – a może przede wszystkim - ludzie. Warto wyróżniać tych Polaków, którzy poprzez swoje dokonania i zaangażowanie przyczyniają się do propagowania oraz umacniania pozytywnego wizerunku naszego kraju – mówi Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Przyznane dziś wyróżnienia „Promotor Polski” trafiły do osób, których osiągnięcia na polu biznesowym i kulturalnym budują wizerunek naszej marki narodowej. Nagrodzeni zostali:
- Grażyna Dworakowska - dyrektor Białostockiego Ośrodka Kultury. Organizatorka Festiwalu „Wschód Kultury/Inny Wymiar”, prezentującego bogactwo wielokulturowości Podlasia, a w szczególności Białegostoku. Promuje ideę dialogu i tolerancji w mieście zróżnicowanym kulturowo.;
- Witold Karczewski – prezes Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku, wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej. Zajmuje się integracją lokalnego biznesu, promowaniem przedsiębiorczości, doradztwem prawnym i podatkowym, mediacjami gospodarczymi.;
- Krzysztof Pruszyński - twórca marki Blachy Pruszyński, największego krajowego wytwórcy stalowych pokryć dachów i elewacji, znanej zarówno w krajach Europy Wschodniej, jak i Zachodniej. Obecnie rozwija sprzedaż do tak odległych regionów jak Ameryka Południowa czy Afryka.;
- Andrzej Szumowski - prezes Stowarzyszenia Polska Wódka. Od blisko 25 lat związany z promocją Polski oraz polskiej marki. Wielki propagator polskiej wódki, od lat przekonujący, że polską wódką powinniśmy się chwalić i być z niej dumni. Dyrektor i „główny architekt” powstającego Muzeum Polskiej Wódki.
Podczas dzisiejszej uroczystości wręczone zostały także wyróżnienia „Promotor Polskiej Gospodarki”. Otrzymało je 5 podlaskich firm, które odnoszą sukcesy na rynkach międzynarodowych, oferują innowacyjne rozwiązania, są ambasadorami regionu oraz przyczyniają się do zwiększania konkurencyjności gospodarki. Nagrodzeni zostali:
- ChM Sp. z o.o. - znany i ceniony na całym świecie producent specjalistycznych implantów i narzędzi dla ortopedii i traumatologii;
- Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA - największy producent i eksporter nabiału w Europie Środkowo-Wschodniej, firma o ustalonej renomie na świecie i najcenniejsza marka w polskiej branży mleczarskiej;
- Suempol Sp. z o.o. - jeden z największych producentów łososia wędzonego w Polsce i Europie;
- Grupa KAN - uznany w Polsce i Europie producent i dostawca nowoczesnych rozwiązań i systemów instalacyjnych KAN-therm, którego sieć dystrybucji obejmuje swym zasięgiem Europę, znaczną część Azji i sięga do Afryki;
- MAD Bicycles – start-up produkujący rowery z duszą, „szyte na miarę, po które ustawiają się kolejki chętnych z całego świata, m.in. z Holandii, Niemiec, USA, RPA, Chile i Indonezji.
- Wykorzystując regionalne kongresy i wydarzenia odbywające się w różnych częściach Polski, Fundacja „Teraz Polska” promuje ludzi i firmy działające lub wywodzące się z danego regionu, których osiągnięcia współtworzą pozytywny wizerunek naszego kraju – mówi Krzysztof Przybył. - Inicjatywa ta ma pokazać sukcesy rodzimej przedsiębiorczości i Polaków, szczególnie te osiągane lokalnie, które powinny budować narodową dumę. Obecność rozpoznawalnych marek jest bowiem jednym z wyróżników silnej gospodarki narodowej – dodaje.
Wyróżnienia „Promotor Polskiej Gospodarki” i „Promotor Polski” po raz pierwszy zostały wręczone w maju 2017 roku podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. To wówczas Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego po raz pierwszy w swojej blisko 30-letniej historii nagradzając polskie firmy, wyszła poza ramy Konkursu „Teraz Polska”.
W trakcie dzisiejszego wydarzenia nastąpił ponadto oficjalne rozpoczęcie XXVIII edycji Konkursu „Teraz Polska” oraz ogłoszenie wyników badania konsumenckiego „Decyzje zakupowe Polaków”, przygotowanego na zlecenie Fundacji „Teraz Polska” przez firmę ASM Centrum Badań i Analiz.