Fundacja Mecenasem Targów i Forum Marketingu Miejsc
Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego została Mecenasem Galerii Marketingu Miejsc oraz Forum Praktyków Marketingu Miejsc, organizowanych przez Brief for Poland. Pierwsze w Polsce targi usług marketingowych dla jednostek administracji publicznej odbędą się w dniach 19-20 listopada 2009 r. w Łódź Art Center.
Targom zatytułowanym „GALERIA Marketingu Miejsc” towarzyszyć będzie II Forum Praktyków Marketingu Miejsc, którego gościem specjalnym został Jose Fillipe Torres, uznany przez „The Economist” za najlepszego na świecie specjalistę ds. marketingu państw. Targi i Forum stanowią element Festiwalu Reklamy Ad Days odbywającego się w Łodzi w dniach 19-21 listopada br.
Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego będzie gospodarzem seminarium nt. „Współpraca w marketingu terytorialnym - Rada Promocji Regionów i Miast”. Zamknięte spotkanie w dn. 19 listopada z udziałem przedstawicieli urzędów marszałkowskich, urzędów miast, a także Związku Województw RP, Związku Miast Polskich oraz Związku Powiatów Polskich będzie poświęcone idei oraz zasadom ustanowienia Rady Promocji Regionów i Miast. Wstępna koncepcja powołania Rady została zaprezentowana przez Fundację podczas konferencji „Promocja Polski – strategie regionalne” w kwietniu br. w Warszawie. Celem Rady miałaby być poprawa skuteczności i efektywności działań z zakresu marketingu terytorialnego Polski poprzez stworzenie narzędzia komunikacji dla podmiotów realizujących zadania w obszarze marketingu terytorialnego Polski, ze szczególnym uwzględnieniem potencjału współpracy miast i regionów. Docelowo Rada miałaby stanowić instytucję służącą podejmowaniu partnerskiego dialogu z administracją rządową w zakresie strategicznych projektów promocji Polski. Obecnie brakuje dogodnej platformy dla kooperacji samorządów z rządem odnośnie marketingu terytorialnego Polski, co utrudnia projektowanie strategii promocji regionów.
GALERIA Marketingu Miejsc
Pierwsze w Polsce targi usług marketingowych dla jednostek administracji publicznej
Termin:
19-20 listopada 2009 (czwartek, piątek)
Miejsce:
Łódź, Łódź Art Center
Kreatywna przestrzeń postindustrialnych hal dawnej fabryki Scheiblera w Łodzi, w samym sercu Polski, będzie idealną płaszczyzną do poznania się i nawiązania współpracy profesjonalnych usługodawców marketingowych z podmiotami administracji publicznej. Targi umożliwią tym dwóm grupom poznanie się oraz zasad wzajemnej współpracy.
Wystawcy:
Profesjonalni usługodawcy marketingowi będą prezentować się w galeriach tematycznych według branż:
- GALERIA PRu – firmy PRowe, doradcze w obszarze budowania wizerunku miejsc, urzędów, polityków, zarządzania kryzysowego itd.
- GALERIA REKLAMY – agencje reklamowe, kreatywne, brandingowe, CI itp.
- GALERIA MEDIÓW – tv, prasa, radio, magazyny, outdoor, Internet, domy mediowe
- GALERIA INTERNETU – agencje interaktywne, projektowe, providerzy itp.
- GALERIA EVENTÓW – agencje eventowe
- GALERIA PRINTU – drukarnie
- GALERIA GADŻETÓW – producenci i dystrybutorzy gadżetów reklamowych
- GALERIA BADAŃ – agencje badawcze
- GALERIA DESIGNU – projektanci, firmy designerskie, małej architektury miejskiej itp.
- GALERIA DOBRYCH PRAKTYK – miasta i regiony, które są najbardziej doświadczone w Polsce w realizowaniu skutecznych projektów marketingowych
Odwiedzający:
- dyrektorzy i przedstawiciele departamentów promocji z urzędów gmin, miast, województw, powiatów, a także organizacji odpowiedzialnych za promocję polski (POT, PAIZ itp.),
- szefowie organizacji odpowiedzialnych za promocję turystyczną (ROT, LOT) i promocję gospodarczą (SSE, biura obsługi inwestorów itp.),
- kierownicy marketingu przedsiębiorstw komunalnych oraz uczelni.
Organizacja:
Wystawcy będą prezentować swoje portfolio, projekty, doświadczenie w wyznaczonej przestrzeni w galeriach tematycznych na łącznej powierzchni 1200 m2. Kreatywna przestrzeń hal Łódź Art Center wymusza kreatywne podejście do zagospodarowania powierzchni stoiska – bardziej na zasadzie prezentacji dzieła sztuki w Galerii niż „sztywnego” boksu tradycyjnych targów.
Wejście na Targi dla przedstawicieli urzędów administracji publicznej (rządowej i samorządowej) jest BEZPŁATNE. Poza zwiedzaniem galerii i poszczególnych stoisk wystawców goście będę mogli umówić się na spotkania face-to-face z wybranymi przedstawicielami usługodawców w specjalnej strefie spotkań (deklarując wcześniej taką chęć poprzez stronę internetową targów).
Pierwszego dnia Targów odbędzie się także debata burmistrzów i prezydentów nt. roli władz samorządowych w kształtowaniu wizerunku jednostek samorządu terytorialnego.
Organizator: Brief for Poland
Wydarzenia towarzyszące:
19 listopada w Łódź Art Center Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego – mecenas Galerii Marketingu Miejsc oraz Forum Praktyków Marketingu Miejsc – we współpracy z Brief for Poland zorganizuje seminarium nt. „Współpraca w marketingu terytorialnym - Rada Promocji Regionów i Miast”. Zamknięte spotkanie z udziałem przedstawicieli samorządów i ich organizacji będzie poświęcone idei oraz zasadom ustanowienia instytucji służącej poprawie skuteczności i efektywności działań z zakresu marketingu terytorialnego Polski poprzez poprawę komunikacji i współpracy podmiotów realizujących zadania w obszarze marketingu terytorialnego Polski. Docelowo Rada miałaby stanowić instytucję służącą podejmowaniu partnerskiego dialogu z administracją rządową w zakresie strategicznych projektów promocji Polski.
20 listopada (piątek), także w Łódź Art Center, odbędzie się druga edycja prestiżowego seminarium dla przedstawicieli miast i regionów - Forum Praktyków Marketingu Miejsc. Unikalna formuła seminarium pozwala praktykom ze strony branży marketingowej, jak i tych po stronie administracji, uczyć się od siebie nawzajem. Gościem specjalnym tej edycji będzie: Jose Fillipe Torres – BloomConsulting, Madryt, Hiszpania - według magazynu ‘The Economist’ najlepszy ekspert ds. brandingu państw.
Targi oraz Forum Praktyków odbywać się będą w ramach największego od wielu lat wydarzenia reklamowego w Łodzi, którego wiodącym punktem będzie „AdDays” - Festiwal Sztuki Reklamowej oraz Konkurs młodych twórców reklamy (20-21 listopada, Łódź Art Center).