FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Fot. Konrad Łoziński, Otwarte Klatki
Fot. Konrad Łoziński, Otwarte Klatki

Jeden z największych producentów makaronów i produktów zbożowych w Polsce rezygnuje z jajek z chowu klatkowego

24 marca 2021

Przedstawiciele Lubelli poinformowali, że zakończył się proces rezygnacji z jajek z chowu klatkowego i to 3 lata wcześniej niż pierwotnie zakładano. Od teraz w makaronie 4 i 5 jajecznym, a także we wszystkich innych produktach Lubelli znajdują się wyłącznie jajka z chowu bezklatkowego.

Chcąc dać wyraźny znak, że oczekiwania konsumentów są dla nas ważne, podjęliśmy decyzję o rezygnacji przez Lubellę z wykorzystania jaj z chowu klatkowego. Zmiana tych produktów to element naszych działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Nasza decyzja podyktowana jest potrzebami Polaków poszukujących żywności wytworzonej z naturalnych składników, najwyższej jakości, która nawiązuje do tradycyjnych smaków z dzieciństwa – mówi Dorota Liszka, manager ds. Komunikacji Korporacyjnej.

Działania Laureata Godła „Teraz Polska” odpowiadają na oczekiwania polskich konsumentów. Według badania przeprowadzonego przez Biostat w lutym ubiegłego roku, aż 82% ankietowanych uważa, że chów klatkowy nie zapewnia kurom odpowiednich warunków do życia. Dobrostan kur i pochodzenie jajek wpływa również na decyzje zakupowe Polaków. Według Centrum Badania Opinii Społecznej, sposób chowu kur jest najważniejszym kryterium podczas kupowania jaj.

Decyzję producenta makaronów popiera Stowarzyszenie Otwarte Klatki.  – Chów na wolnym wybiegu, z którego pochodzą jaja używane w produkcji przez markę Lubella, zapewnia kurom możliwość przebywania na świeżym powietrzu i, co najważniejsze, realizacji bardzo ważnych dla ich dobrostanu potrzeb gatunkowych – mówi Maria Madej, menadżerka ds. relacji biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.

Źródło: publicystyka.ngo.pl

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.