Polska potrzebuje pomysłu, jak stale ją promować
28 sierpnia br. w Business Link Astoria w Warszawie odbyła się debata z cyklu Trend Alert Session pt. „Miara marki. Jak budować markę na miarę naszych osiągnięć?”, w której wziął udział Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Ponadto w dyskusji moderowanej przez Małgorzatę Bonikowską (prezes THINKTANK) uczestniczyli: Monika Jasłowska (Grupa Polpharma), Monika Kowalewska (Stratosfera), Wojtek Mierowski (BNA, Polski Klub Brandingu) oraz Dariusz Andrian (VML Polska, SAR).
Polska coraz lepiej radzi sobie na arenie międzynarodowej. W ostatnich dekadach znacznie wzrosło jej znaczenie polityczne i gospodarcze. Weszła do NATO i Unii Europejskiej oraz zaczęła myśleć o członkostwie w G20. Marketingowo wciąż jednak nie ma pozycji, na jaką zasługuje.
Polska potrzebuje rozpoznawalnej marki i pomysłu, jak stale ją promować. Dotyczy to również większości polskich marek, bo te nie przebijają się do międzynarodowego obiegu. Ich siła jest zwykle słabsza niż renoma polskich produktów i polskiej gospodarki. Jednocześnie firmy nie powinny szczędzić czasu na pracę nad spójną strategią marki. Jest ona tak samo ważna, jak kreowanie produktu bądź usługi. Nie kupujemy bowiem produktów, ale emocje. Klienci podążają za wartościami, z którymi się utożsamiają, dlatego szukają angażujących historii marek. Dzięki markom stają się lepsi – prawdziwie są sobą. Nie jest łatwo wykreować rozpoznawalną markę – to skomplikowany proces. Na dobrą markę pracuje się długo, a w jej budowaniu niezbędne są wizja, konsekwencja i czas. Warto podjąć ten trud i budować markę Polska oraz brandy polskich firm.
Spotkanie było zorganizowane przez Business Link i THINKTANK. Partnerem była Grupa Polpharma.
Fot. Thinktank