Polski startup wśród najbardziej innowacyjnych
Polski startup Tylko.com znalazł się na liście 10 najbardziej innowacyjnych projektów dziennika The Telegraph. Polacy zaprezentowali nowy kierunek rozwoju branży meblarskiej, której do tej pory nie tknęła rewolucja technologiczna. Designerskie projekty w pełni skoordynowane z mobilną aplikacją reprezentują innowacyjne podejście do projektowania i kupowania mebli.
Masowa customizacja i automatycja produkcji w smartfonie, czyli design XXI wieku
Tylko.com to aplikacja na smarfon lub tablet reprezentująca nowe podejście do designu i kupowania mebli. Wykorzystana w aplikacji technologia rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality) umożliwia zaprojektowanie i dopasowanie mebla do swoich potrzeb. Klient może wejść w kolaborację z designerem i dostosować jego produkt według swoich preferencji w sposób przewidziany przez projektanta. Każdy mebel możliwy jest do skonfigurowania również na stronie internetowej Tylko.
„Aplikacja nie narzuca określonej formy mebla, lecz umożliwia wybór każdego z jego elementów, zarówno pod względem wielkości, kształtu, materiału, jak i koloru. Meble są umieszczane w rzeczywistej wielkości w pomieszczeniu, co daje klientowi możliwość oszacowania odpowiedniej wysokości i szerokości zaprojektowanego produktu. Aplikacja pozwala poczuć, jak zamówione meble będą wyglądały w przestrzeni domu lub biura, zanim się tam pojawią” – tłumaczy Jacek Majewski, współzałożyciel i projektant Tylko.
Model biznesowy Tylko.com oparty jest na zautomatyzowanej produkcji i systemie dostaw prosto do klienta. Jeden klik i pliki produkcyjne wysyłane są bezpośrednio do fabryki, by następnie gotowy mebel trafił do klienta bez dodatkowych pośredników.
„Produkcja odbywa się wyłącznie w polskich fabrykach obsługujących ekskluzywne marki meblowe. Podczas gdy inne firmy zamawiają̨ tysiące sztuk, Tylko produkuje pojedyncze egzemplarze. Dzięki eliminacji pośredników, sprzedawców i problemu magazynowania, możemy zaoferować́ klientom dobrze zaprojektowane, wysokiej jakości produkty w przystępnej cenie” – mówi Benjamin Kuna współzałożyciel Tylko.
Rozkochać w sobie Dolinę Krzemową i inwestorów
Założycielami Tylko.com są wszechstronni projektanci Hanna Kokczyńska i Jacek Majewski, przedsiębiorca Benjamin Kuna, architekt Mikołaj Molenda oraz specjalista od designu parametrycznego Michał Piasecki.
Na początku 2014 roku w San Francisco Tylko.com (wtedy jeszcze pod nazwą CSTM) został zwycięzcą prestiżowego Launch Festival w kategorii Best Technical Achievement. Jury i uczestnicy konferencji docenili zaawansowaną technologię Tylko.com. Tym samym startup dołączył do grona takich zwycięskich projektów biznesu jak: Dropox, Fitbit czy Spacemonkey.
Niecały rok później startup pozyskał 1.6 mln USD od 8 zagranicznych inwestorów,wśród nich znalazł sie także wspomniany, Yves Béhar – najbardziej wpływowy designer na świecie. Jest także dyrektorem kreatywnym w Jawbone, właścicielem wielokrotnie nagradzanego fuseproject, a także doradcą oraz designerem jednego z pierwszych produktów Tylko. Jego realizacje wykorzystują inteligentne rozwiązania w taki sposób, aby odbiorcy mogli w nich odnaleźć zupełnie nowe zastosowania.
---
Tylko (www.tylko.com) to aplikacja iOS reprezentująca nowe podejście do projektowania i kupowania mebli. Firma proponuje trzy designerskie projekty w pełni skoordynowane z mobilną aplikacją: regał Ivy shelf, stół Hub Table oraz młynek do soli i pieprzu Totem Mill. Aplikacja nie narzuca określonej formy mebli i urządzeń, lecz umożliwia wybór każdego z elementów, zarówno pod względem wielkości, kształtu, materiału, jak i koloru. Po wybraniu idealnych parametrów i detali, klient może zwizualizować produkt w dowolnej przestrzeni za pomocą opcji „Context View” (rozszerzonej rzeczywistości). Meble i akcesoria są umieszczane w rzeczywistej wielkości w pomieszczeniu, co pozwala oszacować odpowiednie wymiary zaprojektowanego produktu. Aplikacja Tylko to intuicyjny, szybki i prosty sposób umeblowania domu oparty na zautomatyzowanej produkcji i systemie dostaw. Zaprojektowane w aplikacji meble dostarczane są prosto do klienta, bez pośredników. Startup Tylko pozyskał 1,6 mln dolarów od 8 inwestorów w seedowej rundzie finansowania.