FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Relacje budowane z problemami – media i przedsiębiorcy

Relacje budowane z problemami – media i przedsiębiorcy

26 marca 2019

Krzysztof Przybył

Budowanie zaufania między światem mediów i światem biznesu to jedna sprawa – a umiejętność przekazywania dziennikarzom informacji przez przedsiębiorców to druga. Wcale nie mniej fundamentalna. I do tego wymagająca umiejętności z obu stron. O tym właśnie miałem przyjemność dyskutować tydzień temu podczas toruńskiego forum WELCONOMY, podczas panelu zorganizowanego przez Instytut Staszica.

Debatę „Media i gospodarka – czy jedziemy tym samym torem?” prowadził dyrektor Radiowej Trójki Wiktor Świetlik. Wśród uczestników, obok reprezentantów lokalnych mediów, nie zabrakło redaktorów poważnych tytułów, m.in. Huberta Biskupskiego („Super Express”) i Lesława Kretowicza (ISBNews).

„Super Express”, co ciekawe, od ośmiu lat wydaje dodatek poświęcony biznesowi. Biznes w tabloidzie kojarzy się raczej z sensacyjnymi artykułami, ale, jak pokazuje omawiany przykład, może i powinien też kojarzyć się z pozytywną promocją. Redaktor Biskupski przekonywał, że dzięki temu czytelnicy dziennika mogą zrozumieć pewne gospodarcze zawiłości. A co się liczy? Umiejętność sprzedaży informacji w ciekawy, a nawet ciekawostkowy sposób. Wiarygodność da się przecież pogodzić z prostym językiem i przekazem zrozumiałym nie tylko dla ekonomisty bądź biznesmena.

I trzeba to, moim zdaniem, docenić. Bowiem – co miałem okazję podkreślić podczas dyskusji – naprawdę poważnym problemem jest brak zainteresowania mediów polskimi markami i brak zrozumienia złożoności tego problemu. Oczywiście, nie wynika to z winy bądź złej woli dziennikarzy. W dobie, kiedy każdy, nie tylko dziennikarz, jest bombardowany tysiącami informacji na minutę, trzeba skutecznie przekonać, że akurat ta, nie inna, informacja jest ważna. O ile duże firmy, z działami public relations, jeszcze sobie radzą, to mali i średni nie mają odpowiednich narzędzi. Jeżeli trafiają do mediów, to często z powodu problemów.

Czytaj całość 
 

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.