Seminarium "Znaczenie marki w rozwoju firm i regionów"
W dniach 5-6 listopada 2007r. w Sanatorium „Pod Tężniami” w Ciechocinku odbyło się seminarium szkoleniowe „Współpraca samorządów i firm w zakresie promocji regionu i wzmocnienia marki regionalnej”, stanowiące element Programu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Polski Sukces – Dokonania i Perspektywy”. Seminarium było skierowane do Członków Klubu „Teraz Polska”, a także przedstawicieli przedsiębiorstw, samorządów i organizacji samorządowych, zwłaszcza z regionu kujawsko-pomorskiego.
Seminarium zostało zorganizowane przy współpracy z Partnerami Programu w roku 2007 - firmami PKN Orlen S.A. oraz Ciech S.A. oraz Partnerami konferencji szkoleniowej: firmami ANWIL S.A., Solbet Sp. z o.o., JZO Sp. z o.o.
Celem seminarium była dyskusja na temat znaczenie marki zarówno w działalności przedsiębiorstw, jak również w konkurencji obszarów terytorialnych o źródła rozwoju. Podejmowano temat współzależności marki terytorialnej (regionalnej, narodowej) i marek firm (czy silna marka korporacyjna potrzebuje wzmocnienia przez markę terytorialną?). Podczas seminarium rozpatrywano świadomość potrzeby oraz znajomość narzędzi marketingu terytorialnego przez przedstawicieli samorządów, jak również omawiano działania samorządów na rzecz wzmocnienia marki regionalnej. Podjęto także próbę odpowiedzi na pytanie o możliwości, potrzebę i korzyści ze współpracy samorządów i firm w zakresie rozwoju społeczności lokalnej oraz współpracy na rzecz promocji regionu i wzmocnienia marki regionalnej.
Inspiracją do dyskusja seminaryjnej były wystąpienia przedstawicieli: Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne, Urzędu Gminy Lesznowola oraz firm JZO Sp. z o.o. i ANWIL S.A.