Wokół polskiego stołu - nowy projekt
8 marca w siedzibie Stowarzyszenia Polska Wódka przedstawiciele Agencji Rynku Rolnego, Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” i Stowarzyszenia Polska Wódka podpisali list intencyjny dotyczący wystawienniczo-promocyjnego projektu „Wokół polskiego stołu”.
"Wokół polskiego stołu” to projekt wystawienniczo-promocyjny, który będzie mógł być efektywnie wykorzystany do promocji Polski na świecie i… wśród nas samych. Stół polski rozumiany jest w nim jako jeden z fundamentów kultury narodowej, dziedzictwa kulinarnego i kulturowego.
- Kuchnia i wszystko, co się z nią wiąże, to nader ważny element narodowej tożsamości i tradycji. Trudno wyobrazić sobie Włochy bez makaronu, Hiszpanię bez paelli, Polskę bez pierogów - tłumaczy Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. - Postanowiliśmy więc popatrzeć na stół polski jak na narzędzie promocyjne. W oparciu o ten koncept można, oprócz pakietów promocji zagranicznej, tworzyć regionalne centra wyposażone w część muzealną, restauracyjną i sprzedażową – tak, by odbiorca mógł poznać polskie dziedzictwo przemysłowe, kulturalne i kulinarne. Dosłownie – by mógł go posmakować. Takie działania mogą stać się podstawą opracowania nowych szlaków kulinarnych, o ile – w co mocno wierzę – włączą się w nie restauracje, hotele, pałace i inne obiekty turystyczne - dodaje.
Projekt "Wokół polskiego Stołu" powstaje we współpracy trzech podmiotów: Agencji Rynku Rolnego, Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” i Stowarzyszenia Polska Wódka. Wsparcie w realizacji projektu zadeklarowały m.in. Centrum Dziedzictwa Kulinarnego UMK, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Instytut Adama Mickiewicza, Polska Federacja Producentów Żywności, Wydawnictwo BOSZ, UPEMI oraz Krajowa Izba Gospodarcza.
Zobacz fotorelację z wydarzenia