FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Wychodzimy z kompleksów

Wychodzimy z kompleksów

15 lutego 2016

Na wielki sukces trzeba często czekać długo, nawet bardzo długo. Ale satysfakcja jest ogromna, szczególnie, jeśli do tego sukcesu dołożyło się własną cegiełkę. A Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” przez ćwierćwiecze swojej aktywności dołożyła, jak sądzę, niejedną. Badania, zacytowane w ubiegłym tygodniu przez „Rzeczpospolitą” pokazały, jak bardzo Polacy przywiązują wagę do pochodzenia produktu. To, co na początku funkcjonowania wolnego rynku zniechęcało niejednego konsumenta do kupna, teraz stanowi atut. Polacy są dumni z jakości polskich produktów, chcą kupować to, co polskie i – co istotne – czynią to świadomie.

Na początek przypomnę krótko – szczególnie młodszym czytelnikom - dzieje zmagań o uznanie polskich marek. Przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia to zachłyśnięcie się tym, co zachodnie. Bardzo często – najgorszą tandetą. Cóż, określenie „polska jakość” miało wydźwięk nawet nie ironiczny, a wręcz szyderczy. Ciężka praca polskich przedsiębiorców doprowadziła do tego, że dekadę później o „polskiej jakości” mówiono już bez złośliwego uśmiechu. A nawet zaczęto mówić z podziwem. 

Potrzeba było wielu lat, by polscy konsumenci nie tylko przekonali się, że to, co rodzime, też można włożyć do koszyka w sklepie, lecz zaczęli świadomie wybierać polskie produkty i usługi. Dlatego, że są dobre; dlatego, że w ten sposób tworzy się miejsca pracy; również dlatego, że skoro chcemy, by polskie produkty podbijały obce rynki, najpierw muszą odnieść sukces na własnym podwórku. Bodaj najszybciej taką świadomość udało się zbudować u nabywców produktów spożywczych. W efekcie od lat sieci handlowe za magnes mający przyciągać klientów uznają nie tylko cenę, lecz i pochodzenie produktu.

A teraz do rzeczy. W sondażu Ceneo.pl dla „Rzeczpospolitej” ponad połowa respondentów zadeklarowała, że preferuje krajowe produkty – niezależnie od ich rodzaju.

Czytaj całość 

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.