FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Wyróżnienia Raportu CSR i nagrody cashcom.pl przyznane

Wyróżnienia Raportu CSR i nagrody cashcom.pl przyznane

14 lutego 2013

Dzisiaj w Warszawie wręczono wyróżnienia „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” za ponadstandardowe zaangażowanie w działalność CSR oraz nagrody redakcji Cashcom.pl 2012 – dla najlepszych menedżerów i firm, które stawiają na innowacyjność, efektywność i skuteczność w obszarze finansów. Wyróżnienia CSR-owe odebrali przedstawiciele m.in. Ministerstwa Skarbu, Polskiego Związku Piłki Siatkowej, wydawnictwa Macmillan Education, Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej, Grupy Ferrero, a także redakcji Pulsu Biznesu, Dziennika Gazety Prawnej i programu BIZON.

Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu publikowany jest co kwartał na łamach tygodnika Gazeta Finansowa przy wsparciu partnerów: Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, redakcji Super Biznes (Super Express), portalu Kurier365.pl i RaportCSR.pl. W każdej edycji wyróżniane są dwa projekty, prowadzone przez firmy i instytucje, które konsekwentnie realizują interesujące programy wsparcia ważnych społecznie obszarów.

W trakcie dzisiejszej uroczystości wręczone zostały wyróżnienia za projekty CSR wybrane w 14, 15 i 16 edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu.
- Dzięki inicjatywom realizowanym m.in. przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości czy wyróżnione w najnowszej edycji Raportu Ministerstwo Skarbu Państwa, świadomość społecznej odpowiedzialności w polskim biznesie stale rośnie. Cieszę się, że redakcja Gazety Finansowej przyczynia się do poszerzania wiedzy na ten temat. Już od pierwszej edycji Raportu staramy się wyróżniać programy i inicjatywy, które, nie tylko odróżniają się pomysłowością, ale przede wszystkim wspierają ważne społecznie obszary – powiedział Piotr Bachurski, redaktor naczelny tygodnika Gazeta Finansowa.

Zdaniem ekspertów, do grona najciekawszych i najbardziej spektakularnych projektów CSR w ostatnich miesiącach należały m.in. projekt Akademia CSR „Rozwój odpowiedzialnego biznesu” realizowany przez Ministerstwo Skarbu i redakcję Pulsu Biznesu oraz program Youngster realizowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej i wydawnictwo Macmillan Education, mający na celu wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich poprzez naukę języka angielskiego. Akademia CSR zasługuje na szczególna uwagę, ze względu na osobiste zaangażowanie liderów projektu – podsekretarza stanu w Ministerstwie Skarbu Rafała Baniaka i redaktora naczelnego Pulsu Biznesu Tomasza Siemieńca. Ich wspólna inicjatywa znacząco przyczyniła się do pokazania, że społecznie odpowiedzialnym może być nie tylko wielka korporacja, ale nawet najmniejsze przedsiębiorstwo.

- W odróżnieniu od firm, które funkcjonują w państwach zachodniej Europy, u nas społeczna odpowiedzialność biznesu wciąż jest nowym pojęciem. Dlatego niezwykle ważna jest kwestia promocji. Stąd też narodziła się inicjatywa powołania rządowego zespołu ds. CSR, który ma wskazywać na dobre praktyki i działania, jakie muszą być podjęte do skutecznej realizacji celów przyświecających działaniom CSR – powiedział Rafał Baniak.
Coraz większe zainteresowanie problematyką CSR wykazują także media. - Idea CSR, powoli się u nas zadomowiła – stając się swego rodzaju trendem. Mam jednak szczerą nadzieję, że ta moda nie minie, a raczej stanie się elementem naszej rzeczywistości. "Super Express" i "Super Biznes" z całego serca wspierają CSR, nie ograniczając się jedynie do opisywania ciekawych inicjatyw, ale bezpośrednio angażując się w działalność CSR. Warto wspólnie zmieniać naszą rzeczywistość – powiedział Hubert Biskupski, z-ca redaktora naczelnego Super Expressu i redaktor prowadzący dodatku Super Biznes.

Podczas uroczystości wręczono również nagrody portalu Cashcom.pl za rok 2012 – dla najlepszych menedżerów i firm, które stawiają na innowacyjność, efektywność i skuteczność w obszarze finansów. - Nagradzamy przede wszystkim te działania i rozwiązania, które przyczyniają się do odniesienia sukcesu finansowego firmy” – podkreśla Sebastian Gawłowski, redaktor naczelny Cashcom.pl.

Partnerami nagród Cashcom.pl 2012 są: Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Instytut Biznesu, Super Biznes (dodatek ekonomiczny Super Expressu), ISB News i tygodnik Gazeta Finansowa.

- Wspólnie postanowiliśmy wyróżnić tych menedżerów i przedsiębiorców, dla których priorytetem jest długoterminowa budowa wartości firm i instytucji, innowacyjność, efektywność rozwiązań biznesowych oraz jakość produktów oraz usług – mówi redaktor naczelny portalu Cashcom.pl.

Laureaci wyróżnień „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” – XIV – XVI edycja:

• Wydawnictwo Macmillan Education i Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej wyróżnione w XVI edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za program Youngster, mający na celu wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich poprzez naukę języka angielskiego.
• Ministerstwo Skarbu Państwa i redakcja Pulsu Biznesu wyróżnione w XVI edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za projekt Akademia CSR „Rozwój odpowiedzialnego biznesu”, polegający na organizacji cyklu konferencji regionalnych popularyzujących ideę CSR wśród małych i średnich firm
• Grupa Ferrero wyróżniona w XV edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za wyznaczanie nowych standardów CSR, czego dowodem jest Raport Grupy, który uzyskał najwyższą ocenę międzynarodowych instytucji, w tym m.in. oceny GRI dotyczące wskaźników pozafinansowych
• Fundacja „Energia z serca” Polskiej Grupy Energetycznej wyróżniona w XV edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za umiejętne łączenie działalności biznesowej z zaspakajaniem potrzeb społeczeństwa i ochroną środowiska
• Polski Związek Piłki Siatkowej i Ministerstwo Sportu i Turystyki wyróżniony w XIV edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za zaangażowanie w promocję sportu wśród młodzieży i w szczególności za realizację „Ogólnopolskiego projektu szkolenia młodzieży uzdolnionej sportowo w piłce siatkowej w szkolnych ośrodkach sportowych, działających ze wsparciem jednostek samorządu terytorialnego”.
• Dziennik Gazeta Prawna i program BIZON w Radiu PIN wyróżnione w XIV edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za poszerzanie wiedzy na temat idei CSR, a w szczególności za współtworzony Ranking Odpowiedzialnych Firm 2012, publikowany na łamach Dziennika Gazety Prawnej pod patronatem audycji BIZON.

Laureaci nagród Cashcom.pl 2012:

• Kategoria Innowacyjność – Speedmail – za innowacje na rynku pocztowym: usługę umożliwiającą klientom monitorowanie każdej przesyłki pocztowej oraz kontrolę pracy listonoszy za pomocą urządzeń GPS. Całość procesów w firmie Speedmail koordynuje nowoczesny, szwajcarski system operacyjny CodX PostOffice, po raz pierwszy wdrożony w Polsce. Dzięki temu operator oferuje swoim klientom pewność, że ich przesyłki dotrą do adresatów.

• Kategoria Transakcja finansowa - Eurocash – za przebojowe wejście na rynek i akwizycję Grupy Dystrybucyjnej Tradis. W ciągu ostatnich trzech miesięcy akcje Eurocash podrożały o ponad 22%, a od początku 2012 r. o ponad połowę. Jednym z głównych czynników wpływających na wzrost jest akwizycja Grupy Dystrybucyjnej Tradis, która w okresie I półrocza 2012 r. dodała do zewnętrznej sprzedaży Grupy Eurocash 2 751,85 mln zł.

• Kategoria Wsparcie biznesu – Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – za aktywne i efektywne wspieranie działalności innowacyjnej przedsiębiorców. W 2012 r. Agencja wypracowała 120% normy – zakontraktowała prawie 5,5 mld zł, co stanowi ponad 20% wszystkich, pozyskanych środków od 2008 roku. Wartość podpisanych umów przekroczyła już 27 mld zł.

• Kategoria Zaangażowanie społeczne – PGE i Fundacja „Energia z serca” - za skuteczne integrowanie działań o charakterze ekonomicznym, społecznym i proekologicznym. Branża energetyczna funkcjonuje pod dużą presją otoczenia, co wymaga otwartości na dialog. Dzięki Fundacji, możliwe było nawiązanie kontaktu z otoczeniem zewnętrznym, co zaowocowało umiejętnym połączeniem rozwoju biznesowego z potrzebami ludzi i środowiska.

• Kategoria Usługa Cashcom – Kapsch Telematic Services – za efektywne zarządzanie systemem viaTOLL. Już po 17 miesiącach funkcjonowania systemu zwróciły się nakłady poniesione na jego wdrożenie, co stanowi jeden z europejskich rekordów w tempie zwrotu kosztów z tego typu inwestycji. Pod koniec 2012 roku wpływy z e-myta zasiliły Krajowy Fundusz Drogowy kwotą 1,34 mld zł. Wynik ten przewyższył prognozy i oczekiwania Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
 

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.