FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
XXIII edycja wyróżnień Raportu CSR

XXIII edycja wyróżnień Raportu CSR

24 listopada 2014

W „Raporcie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu”, przygotowywanym przez: tygodnik Gazeta Finansowa, Super Biznes (ekonomiczny dodatek Super Expressu), portale Kurier365.pl oraz RaportCSR.pl, już po raz 23. wyróżnione zostały najciekawsze, społeczne inicjatywy. W najnowszej edycji Raportu, spośród 28 różnych projektów, wyróżniono: agencję ISBnews oraz Fundację Chleb to Zdrowie.

Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu publikowany jest co kwartał i w całości poświęcony jest obszarowi CSR. W każdej edycji wybierane są dwa projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką i strategią firm lub instytucji je realizujących.

Laureaci XXIII edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

  • Fundacja Chleb to Zdrowie:

za działania na rzecz promocji zdrowia, w tym kampanię informacyjną mającą na celu popularyzację wiedzy na temat pieczywa i walkę z popularnymi mitami dotyczącymi spożywania chleba.

Wielu z nas jest przekonanych, że pieczywo to podstawa zdrowej i prawidłowej diety. W przekazie medialnym znajdziemy jednak informacje, które, choć niepoparte żadnymi badaniami, wskazują na to, że chleb tuczy lub posiada znikome wartości odżywcze. Z tymi tezami dzielnie walczy Fundacja Chleb to Zdrowie, która w krótkim czasie, przy wsparciu ekspertów, wywołała ogólnopolską dyskusję i skutecznie obaliła szereg mitów na temat pieczywa. Fundacja została powołana w maju 2014 roku przez przedstawicieli nauki, technologów żywności i producentów pieczywa o najlepszych tradycjach piekarskich.

- Dla każdego z nas, określenie dobry chleb może oznaczać coś innego. Chleb jest w naszej kulturze symbolem tradycji i wartości. „Dobry, jak chleb”, „powitać chlebem” to określenia, które tkwią głęboko w naszej kulturze i świadomości. Naszym celem, jako Fundacji, jest tworzenie platformy współpracy pomiędzy naukowcami, dietetykami i producentami pieczywa, w celu popularyzacji wiedzy i tradycji dobrego, zdrowego pieczywa dla dobra konsumentów, w tym także naszych dzieci – mówi Robert Księżopolski, prezes Fundacji Chleb to Zdrowie.

  • Agencja ISBnews:

za szybkie i rzetelne dostarczanie najistotniejszych informacji nie tylko o życiu gospodarczym, ale także o wpływie przedsiębiorstw na życie społeczeństwa.

Agencja informacyjna ISBnews została założona przez dziennikarzy byłej agencji Internet Securities Businesswire, należącej do Euromoney Polska. Po 11 latach istnienia na polskim rynku właściciele nie widzieli dalszego sensu prowadzenia agencji. Na to nie zgodzili się jednak zatrudnieni w niej dziennikarze, którzy podjęli decyzję, że chcą dalej pracować. ISBnews to młoda firma, choć jej wspólnicy mają już kilkunastoletnie doświadczenie dziennikarskie, i elastyczna - bo redakcja sama podejmuje wszelkie ważne decyzje. Dziennikarze piszą głównie spółkach giełdowych i szukających kapitału, jednak poświęcają dużo miejsca nie tylko samej gospodarce, ale także na temat wpływu przedsiębiorstw na życie społeczeństwa. Agencja angażuje się też w szereg działań, które promują odpowiedzialne postawy wobec pracodawców. ISBnews jest m.in. patronem medialnym konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”.

- Sami jesteśmy dziś pracodawcami, więc znamy tematykę społecznej odpowiedzialności biznesu niejako z obu stron... Zależy nam po prostu na pokazaniu, że kapitalizm nie musi oznaczać postępowania nie fair, że opłaca się zawsze być przyzwoitym – mówi Tomasz Oljasz, redaktor naczelny Agencji ISBnews.

Przede wszystkim edukacja

W XXIII edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu najwięcej miejsca poświęciliśmy polityce pracowniczej i odpowiedzialnym pracodawcom.  Coraz więcej przedsiębiorców walczy o dobrych pracowników poprzez rozbudowane pakiety socjalne, zaangażowanie załogi w rozwiązywanie problemów ekologicznych, wsparcie lokalnych społeczności, czy  wreszcie inicjatywy ułatwiające pogodzenie wychowania dzieci z pracą. Trudno w tym miejscu nie wspomnieć o konkursie o tytuł Pracodawca Godny Zaufania. Właśnie odbyła się VI edycja, w której wyróżniono takie firmy jak: PKP CARGO S.A., Edipresse Polska oraz Towarzystwo Finansowe SKOK.

Cały raport można także pobrać ze strony www.raportcsr.pl.

Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu powstał dzięki wsparciu partnerów: Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Gazeta Finansowa, Super Biznes (ekonomiczny dodatek Super Expressu), Kurier365.pl oraz RaportCSR.pl.

Partnerem XXIII Raportu jest:

PKP CARGO S.A.

karta dół laureaci 2024

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.